[elektro-etc] dizel
VF
vf at elte.hu
Tue Dec 29 14:07:49 CET 2009
Famulus Számítástechnika wrote:
>> Es meg olcsobb is az uzemanyag hozza...
>
> Egyelore...
Eloallitani olcsobb a dizelt, aztan hogy mennyi adot raknak
ra, es a novekvo fogyasztas miatt hogy ertekelodik fel, ki tudja.
> Hiányzik még a súly különbség mint adat...
> ill a 0-100 sprint adata ami mesél
> a valóvilágbeli dinamikáról....
Megnezhetted volna te is, de itt a kiegeszitett tablazat:
P[LE] CO2 fogy nyom gyors suly
1.4 CVVT 109 145 6.1 137 11.6 1263-1355
2.0 DOHC 143 170 7.1 186 10.4 1341-1421
1.6 CRDI 115 126 4.7 255 11.5 1367-1466
2.0 CRDI 140 145 5.5 305 10.3 1458-1533
Tehat mindig egy tizeddel jobb a dizel, hiaba kb 100kg-mal nehezebb.
Ugy is mondhatjuk, hogy azonos CO2 kibocsatasu modelleket nezve, a
dizel tobb mint egy masodperccel jobb, es a benzines 11%-kal tobbet eszik.
Ha ugyanolyan gyorsulasra vagysz, akkor a benzineshez jar 15..17% bunti a
CO2-ben, 30% bunti a fogyasztasban. Stb...
> A görbe csúcsa érdektelen!!!
> HA ELÉG LAPOS....
> Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
> a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
> Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
> kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
> Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
> benzin ~2200-6000
> diesel 1500-3600 aztán váltás
>
> Szóval a KIA esetén megeshet, hogy
> bizony vezetni JOBB a bezinest...
En nem tudom, egyiket sem vezettem, de a dizel a szamok alapjan jobban
gyorsul...
Skoda-ban es Toyotaban probaltam ezeket a kicsi, porgos, szuper
kornyezetbarat benzinmotorokat, annak idejen irtam is a listara.
3000-4000 alatt nem huznak ezek semmit. 2200-nal padloig nyomod a gazt,
semmi erzekelheto gyorsulas nem jelentkezik, a motor hangja sem valtozik,
nem tortenik semmi. Vissza kell valtogatni, a fordulatszammero a dizelesek
szamara hatborzongato szamokig emelkedik, akkor kezd jol menni.
Amelyik meg nem ilyen, az 12-17 litert eszik... Na jo, valamelyik csak
9-et :)
Mi a jo a dizelben?
1. Indulasnal nem kell annyit csusztatni a kuplungot, nem kell porgetni
a motort. Nezzetek meg, hogy nyomjak a taxisok! Siman lemennek nehany
100 RPM-re, ott teljesen felengedik a kuplungot. Az enyem ezt nem tudja,
kb 900-1000 alatt, bar meg lenne eleg nyomateka, mar rangat. De a HDI,
koszonhetoen a preciz elektronikus szabalyozasnak, megbirja.
Durva gyorsulast nem lehet igy elerni, de a forgalom tempojanak tartasahoz
eleg.
2. Gyorsitasnal ugyanugy szepen sorban elfogy az 5 sebesseg, lenyeges
kulonbseg nincs.
3. Utazosebessegnel, elozeshez, korlatozott merteku gyorsitashoz nem
kell visszavaltani. Egy jo dizelben mindig van annyi nyomatek, hogy valtas
nelkul kovetni lehessen a forgalom ritmusat, meg lehessen csinalni egy
laza elozest. Benzinessel vissza kell valtogatni egyet-kettot.
Termeszetesen, ha a max gyorsulast akarjuk elohozni, nincs lenyeges
kulonbseg, mindkettovel valtogatni kell.
De ha csak ugy autozgatunk, el akarunk jutni A-bol B-be, akkor a dizel
ezt sokkal kevesebb gepeszkedessel, olcsobban, kevesebb meg nem ujulo
eroforras elpocsekolasaval, kulturaltabban oldja meg.
Ja, es mindegyik ugyanolyan kornyezetvedelmi besorolasu, Euro 4.
Az origo cikkben irjak, hogy a dizel meg szurovel sem tudja az 5-ot,
ezek szerint lehet, hogy az uj, csokkentett teljesitmenyu benzines
mar tudja. (?) Lehet, hogy ez a trukk a dizelnel is bevalna, ki kell
tamasztani a gazpedalt 90 lonal, es kesz... :)
> KJ
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list