[elektro-etc] dizel

VF vf at elte.hu
Tue Dec 29 14:07:49 CET 2009


Famulus Számítástechnika wrote:

>> Es meg olcsobb is az uzemanyag hozza...
> 
> Egyelore...

Eloallitani olcsobb a dizelt, aztan hogy mennyi adot raknak
ra, es a novekvo fogyasztas miatt hogy ertekelodik fel, ki tudja.

> Hiányzik még a súly különbség mint adat...
> ill a 0-100 sprint adata ami mesél
> a valóvilágbeli dinamikáról....

Megnezhetted volna te is, de itt a kiegeszitett tablazat:

           P[LE] CO2  fogy nyom  gyors suly
1.4 CVVT  109   145  6.1  137   11.6  1263-1355
2.0 DOHC  143   170  7.1  186   10.4  1341-1421
1.6 CRDI  115   126  4.7  255   11.5  1367-1466
2.0 CRDI  140   145  5.5  305   10.3  1458-1533

Tehat mindig egy tizeddel jobb a dizel, hiaba kb 100kg-mal nehezebb.
Ugy is mondhatjuk, hogy azonos CO2 kibocsatasu modelleket nezve, a
dizel tobb mint egy masodperccel jobb, es a benzines 11%-kal tobbet eszik.
Ha ugyanolyan gyorsulasra vagysz, akkor a benzineshez jar 15..17% bunti a
CO2-ben, 30% bunti a fogyasztasban. Stb...

> A görbe csúcsa érdektelen!!!
> HA ELÉG LAPOS....
> Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
> a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
> Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
> kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
> Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
> benzin ~2200-6000
> diesel 1500-3600 aztán váltás
> 
> Szóval a KIA esetén megeshet, hogy
> bizony vezetni JOBB a bezinest...

En nem tudom, egyiket sem vezettem, de a dizel a szamok alapjan jobban
gyorsul...
Skoda-ban es Toyotaban probaltam ezeket a kicsi, porgos, szuper
kornyezetbarat benzinmotorokat, annak idejen irtam is a listara.
3000-4000 alatt nem huznak ezek semmit. 2200-nal padloig nyomod a gazt,
semmi erzekelheto gyorsulas nem jelentkezik, a motor hangja sem valtozik,
nem tortenik semmi. Vissza kell valtogatni, a fordulatszammero a dizelesek
szamara hatborzongato szamokig emelkedik, akkor kezd jol menni.
Amelyik meg nem ilyen, az 12-17 litert eszik... Na jo, valamelyik csak
9-et :)
Mi a jo a dizelben?
1. Indulasnal nem kell annyit csusztatni a kuplungot, nem kell porgetni
a motort. Nezzetek meg, hogy nyomjak a taxisok! Siman lemennek nehany
100 RPM-re, ott teljesen felengedik a kuplungot. Az enyem ezt nem tudja,
kb 900-1000 alatt, bar meg lenne eleg nyomateka, mar rangat. De a HDI,
koszonhetoen a preciz elektronikus szabalyozasnak, megbirja.
Durva gyorsulast nem lehet igy elerni, de a forgalom tempojanak tartasahoz
eleg.
2. Gyorsitasnal ugyanugy szepen sorban elfogy az 5 sebesseg, lenyeges
kulonbseg nincs.
3. Utazosebessegnel, elozeshez, korlatozott merteku gyorsitashoz nem
kell visszavaltani. Egy jo dizelben mindig van annyi nyomatek, hogy valtas
nelkul kovetni lehessen a forgalom ritmusat, meg lehessen csinalni egy
laza elozest. Benzinessel vissza kell valtogatni egyet-kettot.
Termeszetesen, ha a max gyorsulast akarjuk elohozni, nincs lenyeges
kulonbseg, mindkettovel valtogatni kell.
De ha csak ugy autozgatunk, el akarunk jutni A-bol B-be, akkor a dizel
ezt sokkal kevesebb gepeszkedessel, olcsobban, kevesebb meg nem ujulo
eroforras elpocsekolasaval, kulturaltabban oldja meg.

Ja, es mindegyik ugyanolyan kornyezetvedelmi besorolasu, Euro 4.
Az origo cikkben irjak, hogy a dizel meg szurovel sem tudja az 5-ot,
ezek szerint lehet, hogy az uj, csokkentett teljesitmenyu benzines
mar tudja. (?) Lehet, hogy ez a trukk a dizelnel is bevalna, ki kell
tamasztani a gazpedalt 90 lonal, es kesz... :)

> KJ

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list