[elektro-etc] dizel

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Tue Dec 29 13:17:39 CET 2009


VF wrote:
> Hi,
>
> Gondolom mar sokan megneztetek, de azert beidezem a Kia Ceed
> muszaki adatait a kiaobuda.hu-rol letoltheto pdf fajlbol.
> (Ha mar szoba kerult, mint a Totoya utodja... De megnezhetunk
> mas gyartokat is, ha erdekel valakit)
> A masodik ketto a dizel. (A multkor felreertes volt :)
> Az 1.6 CVVT-t direkt hagytam ki, minden parametereben a masik
> ket benzines kozott van. Az origo cikk amugy is jol lehuzta,
> azt irjak erzesre semennyivel nem megy jobban mint az 1.4,
> viszont draga es egy literrel tobbet eszik.
>
>           P[LE] CO2  fogy nyom
> 1.4 CVVT  109   145  6.1  137
> 2.0 DOHC  143   170  7.1  186
> 1.6 CRDI  115   126  4.7  255
> 2.0 CRDI  140   145  5.5  305
>
> Izlelgessuk picit a szamokat!
> A legnagyobb dizel pont ugyanannyi CO2-t bocsat ki, mint a
> legkisebb benzines, de a teljesitmenye 28%-kal nagyobb, fogyasztasa
> 9.8%-kal kisebb, a max nyomateka tobb mint a duplaja. (2.2x)
> Es meg olcsobb is az uzemanyag hozza...

Egyelore...

> Ha ugyanolyan teljesitmenyre vagyunk, akkor a benzines 15..17%-kal
> tobb CO2-t bocsat ki, 30%-kal (!!!) tobbet fogyaszt, a dizeles
> nyomateka 60..90%-kal nagyobb!

Hiányzik még a súly különbség mint adat...
ill a 0-100 sprint adata ami mesél
a valóvilágbeli dinamikáról....

> Meg gondoltam megnezzuk a parametereket ugyanolyan nyomateknal, de
> ezt sajnos nem lehet, mert a legkisebb dizel nyomateka is 37%-kal
> nagyobb, mint a legnagyobb benzinese, nem lenne ertelme.

Ez a valóságban váltó áttételek kérdése...
Mit mondanak a 0-100 sprint adatok
ill. a rugalmassági adatok
pl. a 60-120 kigyorsítás ...

> A vezetesi elmenyben a benzinesek helyzete az alabbi VW passat ota
> tovabb romlott: a nyomatek maximum feltolodott 4600..5200 koze, de
> ott is nagyon csirkek barmilyen dizelhez kepest. A dizelek, ahogy
> megszoktuk, mar 2000 alatt huznak, sot, az 1.6-os 1900..2750 kozott
> egyenletesen adja le a max nyomatekat.

A görbe csúcsa érdektelen!!!
HA ELÉG LAPOS....
Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
benzin ~2200-6000
diesel 1500-3600 aztán váltás

Szóval a KIA esetén megeshet, hogy
bizony vezetni JOBB a bezinest...

KJ




More information about the Elektro-etc mailing list