[elektro-etc] dizel
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Tue Dec 29 13:17:39 CET 2009
VF wrote:
> Hi,
>
> Gondolom mar sokan megneztetek, de azert beidezem a Kia Ceed
> muszaki adatait a kiaobuda.hu-rol letoltheto pdf fajlbol.
> (Ha mar szoba kerult, mint a Totoya utodja... De megnezhetunk
> mas gyartokat is, ha erdekel valakit)
> A masodik ketto a dizel. (A multkor felreertes volt :)
> Az 1.6 CVVT-t direkt hagytam ki, minden parametereben a masik
> ket benzines kozott van. Az origo cikk amugy is jol lehuzta,
> azt irjak erzesre semennyivel nem megy jobban mint az 1.4,
> viszont draga es egy literrel tobbet eszik.
>
> P[LE] CO2 fogy nyom
> 1.4 CVVT 109 145 6.1 137
> 2.0 DOHC 143 170 7.1 186
> 1.6 CRDI 115 126 4.7 255
> 2.0 CRDI 140 145 5.5 305
>
> Izlelgessuk picit a szamokat!
> A legnagyobb dizel pont ugyanannyi CO2-t bocsat ki, mint a
> legkisebb benzines, de a teljesitmenye 28%-kal nagyobb, fogyasztasa
> 9.8%-kal kisebb, a max nyomateka tobb mint a duplaja. (2.2x)
> Es meg olcsobb is az uzemanyag hozza...
Egyelore...
> Ha ugyanolyan teljesitmenyre vagyunk, akkor a benzines 15..17%-kal
> tobb CO2-t bocsat ki, 30%-kal (!!!) tobbet fogyaszt, a dizeles
> nyomateka 60..90%-kal nagyobb!
Hiányzik még a súly különbség mint adat...
ill a 0-100 sprint adata ami mesél
a valóvilágbeli dinamikáról....
> Meg gondoltam megnezzuk a parametereket ugyanolyan nyomateknal, de
> ezt sajnos nem lehet, mert a legkisebb dizel nyomateka is 37%-kal
> nagyobb, mint a legnagyobb benzinese, nem lenne ertelme.
Ez a valóságban váltó áttételek kérdése...
Mit mondanak a 0-100 sprint adatok
ill. a rugalmassági adatok
pl. a 60-120 kigyorsítás ...
> A vezetesi elmenyben a benzinesek helyzete az alabbi VW passat ota
> tovabb romlott: a nyomatek maximum feltolodott 4600..5200 koze, de
> ott is nagyon csirkek barmilyen dizelhez kepest. A dizelek, ahogy
> megszoktuk, mar 2000 alatt huznak, sot, az 1.6-os 1900..2750 kozott
> egyenletesen adja le a max nyomatekat.
A görbe csúcsa érdektelen!!!
HA ELÉG LAPOS....
Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
benzin ~2200-6000
diesel 1500-3600 aztán váltás
Szóval a KIA esetén megeshet, hogy
bizony vezetni JOBB a bezinest...
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list