[elektro-etc] dizel kerdesek - 3-4

potyo potyo.ada at gmail.com
Sun Dec 27 14:20:04 CET 2009


Szerintem dízelnél is alapvetően teljesítményt javít, mivel kisebb
motorból jön ki vele ugyanaz a teljesítmény. Persze kisebb motor,
kisebb súrlódás, hatásfok is javul ugyanannál a teljesítménynél. Turbó
nélkül - mivel eleve nem forgathatod akkora fordulaton, illetve
nagyobb légfelesleggel kell dolgoznia - jóval kisebb teljesítmény
vehető ki egy szívódízelből, mint egy szívó benzinesből, és ma már
nemnagyon lenne vevője egy zöldségesmercinek, akkor se, ha elmenne
egymillió kilómétert is. Benzinesnél is egy bizonyos szintig növeli a
hatásfokot a turbófeltöltő, (főleg ha intercooler is van, és így nem
kell lejjebb venni a sűrítési arányt), amíg arra van használva, hogy
adott teljesítmény kisebb motorból ki lehessen venni. Csak ugye ez
mostanában kezdett terjedni, nemsokkal ezelőttig csak a
teljesítménynövelés számított, ott meg a fogyasztás nagyon el tudott
szállni. Meg ugye az 1,4-es 170 lovas TSI motort is ha azt úgy
vezeted, hogy kiveszed belőle a 140-150 lóerőt, akkor az se 6-7 litert
fogyaszt. Az előnye abban van, hogy egy gyorsításhoz le tud adni nagy
teljesítményt, viszont kis terhelésnél nem egy kétliteres motor
veszteségével kell számolni, hanem csak 1,4 literesével - főleg városi
használatnál nagy a különbség. 130km/h sebességhez kell 35-40 lóerő,
viszont nem mindegy, mennyi idő alatt éred ezt el.

Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2009. december 27. 14:01):
> Alapvetoen - bar eppen napjainkban kezd megvaltozni - a turbofeltolto
> a dizelnel hatasfokot javit, aminek az eredmenye kisebb fogyasztas,
> benzinesnel teljesitmenyt novel, akar a hatasfok, es igy a fogyasztas
> rovasara is.



More information about the Elektro-etc mailing list