[elektro-etc] dizel kerdesek - 3-4
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Dec 27 11:57:47 CET 2009
On 2009. 12. 27. 11:33, jhidvegi wrote:
> Folytatás, csak hogy ne egybe legyen az egész.
>
> Nézegetve a különféle üzemanyagok égéshojét, az tunik ki, hogy minél
> hosszabb szénláncú a szénhidrogén, annál nagyobb az energiatartalma per
> liter. De az arány nem olyan nagy, mint amilyen arányban a dízelek
...es annal nagyobb szennyezest okoz.
> kevesebbet szoktak fogyasztani. Tehát:
Dizel vs benzin eseten ugye literben nezzuk a fogyasztast, nem szenatomszamban
vagy tomegben.
1.17x tobb co2 keletkezik 1 liter dizel vs 1 liter benzin elegetesekor.
Ez jol mutatja a dolgot. H nemileg atveres ez a csoda fogyasztas.
Nomeg ma mar a turbos, valtozo szelepvezerleso, pillangoszelep nelkuli direkt
befecskendezeses benzinmotoroknal nem is igaz. Azok pariban vannak fogyasztasban
a dizelekkel. Sot olykor meg a hagyomanyosnak mondhato csak szelepvezerlessel
vagy dupla gyertyaval mahinalo motorok. Lasd honda motorok pl.
> 3. Igaz-e, hogy a dízel hatásfoka nagyobb alapban, mert jóval nagyobb
> kompresszióval képes muködni? Nekem úgy tunik, hogy ez igaz. Azokban a
Ez igaz alapbol. (Bar vannak otto motoroknal is erdekes folyamatok... ehhez
googliznom kellene, anno bme oldalon talaltam egy erdekes irast errol h nem
teljesen otto korfolyamatot csinalnak a maiak)
De! A dizel ahhoz h teljesitse a kornyezetvedelmi normakat rengeteg energiat
pocsekol el erre.
> motorokban, amikben üzemanyag-levego keveréket surítenek, korlátozott a
Modern benzinesek direkt befecskendezesesek. (FSI, JTS, GDI stb)
Nem a szelepeken keresztul megy be a benzin hanem piezo injektorok nyomjak be.
Ahogy a dizelnel.
Bereltem anno ilyen autot es kimentunk sielni vele. 3.2JTS V6 24V, valtozo
szelepvezerlessel.
260LE. Zabalt rendesen, (Alfa + 4 kerekes volt (nagyobb surlodasi
veszteseg)+kinyomtam a szemet is) viszont dobbenet ahogy ment.
A pincetol a padlasig huzott 7e felett valtott el az ember vele.
Soha nem ereztem meg olyat hogy 180-nal elfelejtek valtani (3 bol 4-be) es
leszabalyoz a gep.
Kozuton eloztem egy sort, pillanatok alatt 180-nal volt es azt hittem meg van
neki, huzott egyenletesen, nem konyult le ahogy a hagyomanyos motorok.
Szoval nagyon kellemes technika. Mas autoban ahol nem a sportossag meg a hang az
elsodleges ott nagyon takarekos tud lenni egy ilyen motor.
Skoda Octavia 1.6 FSI pl annyit eszik mint az 1.9 TDI.
Teljesitmenyben kb ugyan az.
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list