[elektro-etc] Kia -teljesítménygörbe
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Dec 26 14:58:18 CET 2009
On 2009. 12. 26. 13:15, Valenta, Ferenc wrote:
> Hi,
>
> Gondolod, hogy a vilagon csak te tudsz a reszecskekrol, es maganyos
> hoskent egyedul kell szembeszallnod a gonosz autogyartokkal? :)
A vegfelhasznalokkal inkabb. Akik egy resze a kakit is megeszi ha az trendi
es/vagy a szomszed is azt eszi, meg ha eleg occsó hozza.
> Mindenki tisztaban van a veszellyel. A korlatozassal is egyetertek.
Wow...fejlodsz :)
Lassan de biztosan...
> Majd benne lesz, hogy a szuros, vagy az Euro akarhanyas szabvanynak
> barmilyen technologiaval megfelelo jarmuvek is kivetelek.
Amiket remelem szigoruan zoldkartyaznak is...es nem csak a gyar tesztpalyajan
meg a laborban produkalnak tuti emissziokat, hanem 2 ev utan is az utcan...
idezek:
"Az EGR-szelep, mint a neve is mutatja (Exhaust Gas Recirculation), kipufogogazt
vezet vissza az egesterbe, hogy csokkenjen a motor karosanyag kibocsatasa
(elsosorban az NO osszetevok).
Ez szep es udvozlendo dolog, de sajnos az EGR-szelepen egy ido utan lerakodasok
keletkeznek es onnantol nem mukodik tokeletesen. Dizel autoknal a kipufogogaz
szilardanyag tartalma (korom) miatt ez az allapot gyorsan, akár nehany tizezer
km alatt bekovetkezik, es innentol kezdve megette a fene a kornyezetvedelmet. A
hibasan mukodo EGR-szelep raadasul becsapja a vezerlo elektronikat, mindenfele
hibauzeneteket general.
Az EGR-szelep elvileg tisztithato, a gyakorlatban azonban sokszor csak a --
meregdraga -- csere segit.
Ezert talaltak ki az EGR-szelep "lefalazasat". Mivel a szelep immar nem
erintkezik a kipufogogazzal, az orok elete is garantalt :-)"
Errol szerintem ennyit. Vannak probalkozasok EGR mentes okossagokra mint az
AdBlue, de kb zsakutca mind.
> A tobbi informaciod pedig elavult, vagy eleve hamis.
Forrás?
> A dizel 8-szor tobbet bocsat ki? Pontosan melyik?
Akármelyik. Csak torold ki a kipuffjat. Hogy egy egyszeruen kivitelezheto
modszert mondjak.
> Az en 1995-os, adagolos dizelem a zoldkartya meres szerint kb 10x-20x
> tobbet fustol, mint egy kb ugyanekkora motoros, 2002-es, szinten szuro
> nelkuli HDI. A fogyasztasuk kb megegyezik, a HDI joval erosebb.
Zoldkartyan pontosan melyik ertek a fustoles jellemzoje?
gramm/km... ezzel akarod merni a 10- 2.5mikronos reszecskek okozta
szennyezest?:) Amely reszecskek le sem ulepednek normal esetben a levegoben
annyira konnyuek. Majd pont sokat csesznek az oklomnyi koromdarabok mellett a
zoldkartya meresen.... A szmogriadó meg jórészt róluk szól...
Van itt némi diszharmonia a rendszerben. Vagy kovetkezetlenseg. De nem az elso
ilyen a vilagban...meg nem is az utolso... De legalabb szmogriado eseten a
dizeleknek pihi van. Ez mar haladas.
> A fogyasztas-kulonbseg nem 5-10%. Nezz utana. Idonkent valoban csak
Pedig annyi. Ha szenatomban, tomegben merjuk. Persze az ecceri ember a kuton
literben meri...es mit sem tud rola h hany C atomot eget el CO2-ve ekozben. "A
dizel occsóbb tehat kornyezetbaratabb". Itt megall a tudomany.
> CO2 es egyeb kibocsatas is tartozik. Ahogy viszik lejjebb a kvotat,
> hullanak ki a benzines sportkocsik, meg terepjarok, meg minden auto,
> egyszeruen csak dizelben lehet megcsinalni.
Ehhez kepest a Ferrari uj 570LE-s 4.5-os szivo!!! autoja 13.x literes
atlagfogyival elmaszkal normal uzemben es kozben EUR5-ot teljesiti. Ezt melyik
dizel tudja?
"The result is that the Ferrari 458 Italia produces only 307 g/km of CO2 and has
a fuel consumption of just 13.3 l/100 km (combined cycle), a benchmark for the
entire segment."
http://www.honestjohn.co.uk/news/item.htm?id=10227
(2.0-os 307-es PUG HDI 147 g/km CO2 kibocsatassal bir.... durvan sok ehhez
kepest aranyaiban plane h feltoltott es dizel motor...)
Vagy melyik dizel tudja az Alfa 1.4-es turbos benzines 170LE-s multiAir
motorjanak 5.6 literes atlagjat? Csak h mondjak elerheto autot is.
http://www.4wheelsnews.com/alfa-romeo-mito-14-multiair-revealed/
"According to Fiat Powertrain Technologies data, particulates drop by up to 40%
and NOx levels are reduced to half. For instance, the mid-range 1.4 Turbobenzina
135 hp engine allows for a 0-60 sprint “at the very top of the mini category.”"
CO2 emission levels for this engine are recorded at 129g/km of CO2, while fuel
consumption rating is at 5.6l/100 km. The biggest of the three — the 1.4
MultiAir Turbobenzina 170 hp unit — provides 39 g/km of CO2 and 4.8 l/100km over
the extraurban cycle, while the smallest, the 105 HP 1.4 power unit, “ensures
full involvement at the wheel.” The new engines are indeed appealing but the
recognized star of the new MiTo addition is the Start&Stop system, used for the
first time on an Alfa Romeo. "
Mas 150-170LE-s dizelek ugy nyomjak a 300g/km CO2 erteket mint a huzat...
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list