[elektro-etc] Kia -teljesítménygörbe

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Sat Dec 26 13:15:34 CET 2009


Hi,

Gondolod, hogy a vilagon csak te tudsz a reszecskekrol, es maganyos
hoskent egyedul kell szembeszallnod a gonosz autogyartokkal? :)
Mindenki tisztaban van a veszellyel. A korlatozassal is egyetertek.
Majd benne lesz, hogy a szuros, vagy az Euro akarhanyas szabvanynak
barmilyen technologiaval megfelelo jarmuvek is kivetelek.
A tobbi informaciod pedig elavult, vagy eleve hamis.
A dizel 8-szor tobbet bocsat ki? Pontosan melyik?
Az en 1995-os, adagolos dizelem a zoldkartya meres szerint kb 10x-20x
tobbet fustol, mint egy kb ugyanekkora motoros, 2002-es, szinten szuro
nelkuli HDI. A fogyasztasuk kb megegyezik, a HDI joval erosebb.
(110 vs 150 LE) Egy szurovel ellatott, meg ujabb dizel ennek is
toredeket fustoli. Egy meg regebbi, mechanikus adagolos dizel pedig
a tobbszoroset. (Az enyem mar elektronikus adagolos, kopogasszenzoros,
MAP szenzoros stb..., csak lambda szonda nincs benne)
Tehat ugyanakkora teljesitmenyu dizel es dizel kozott is siman megvan
a minimum tobb tizszeres, de lehet hogy tobb szazszoros kulonbseg a
kibocsatasban.
Mas kerdes, hogy a dizel technikahoz nem ertok, beleertve teged is,
egy kalap ala vesztek mindent ami nem benzinnel megy.

A fogyasztas-kulonbseg nem 5-10%. Nezz utana. Idonkent valoban csak
10-20%, maskor konkretan a felet eszi a dizel.
Es ez nem csak penzugyi kerdes. Az alacsonyabb fogyasztashoz alacsonyabb
CO2 es egyeb kibocsatas is tartozik. Ahogy viszik lejjebb a kvotat,
hullanak ki a benzines sportkocsik, meg terepjarok, meg minden auto,
egyszeruen csak dizelben lehet megcsinalni.


Fuzesi Arnold wrote:
>
>
> On 2009. 12. 25. 12:06, Valenta, Ferenc wrote:
>> Hi,
>>
>> Mindig ezt hajtogatod... Igen, valamennyire fustolnek.
>
> Elegge. PM10-es  PM2.5-os reszecskeket amiket nem is latsz.
> (Amit latsz is szignifikansan tobb mint a benzineseknel...amit nem latsz meg plane...benzinesbol gyakorlatilag nem jon ki PM10 ill. az alatti)
>
> Talan nem veletlen h az uj szmogrendeletben a szallo por koncentracio ha magas, akkor a dizelek total nem kozlekedhetnek.
> http://www.jogiforum.hu/hirek/18993
>
> "A szmogriadó elrendelésekor a nagyüzemeknek felére kell csökkenteniük a károsanyag-kibocsátásukat. A Hungária körgyu"ru"n belüli területen tilos lesz az átmeno" és a belso" forgalom. Kivétel ez alól a tömegközlekedés, a taxi, a megkülönbözteto" jelzésu" jármu" és a mozgáskorláto­zottakat szállító autó. Budapest egész területén nem közlekedhetnek a dízel üzemu" jármu"vek. Tilos lesz a közterületi égetés, a szilárd- és olajtüzelésu" berendezések használatát pedig úgy kell mérsékelni, hogy az adott épületben maximum 18 fok legyen a ho"mérséklet."
>
>> Ennek ellenere a reszecskek feleert felelos csak a dizel.
>
> "Reszecskek" eleg tag fogalom. Illik osztalyozni oket.
> Meret alapjan stb.
> A dizelek nagyon "jok" azokban a reszecskekben
> -amely reszecskeknek aktiv a felulete
> -amely reszecskek meg tudnak kotni a feluletukon durvan rakkelto anyagokat (PAH, poliaromas szenhudrogenek)
> -amely reszecskek a sejtfalon egy az egyben atmennek a meretuknel fogva.
>
> "Egy dízel nagyjából nyolcszor annyi PM10-et juttat a levego"be, mint egy hasonló kategóriájú benzines." / http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
>
>> A tobbi a benzines autokbol szarmazik, es minden auto fekezesekor
>> kerul a levegobe. A multkor bekuldtem az errol szolo cikket.
>
> Fekezeskor ami a levegobe kerul azt a tudoben levo csillocskak kepesek kihajtani. Tok mas merettartomany mint amitol nagyon parazni kene...
>
>> A dizel reszecskek sem foleg a legujabb szuros vagy anelkuli HDI
>> motorokbol jonnek, hanem a rohado BKV buszokbol, Kamazokbol stb..
>
> A nagyobb korom "darabok" a BKV stb-bol, illetve a szetesett modern/koros dizelekbol.
> A kisebb lathatatlan darabok meg a modern nagynyomasu dizel "csodakbol".
>
> A gondom az hogy Mo nem egy hejde szarnyalo gazdasagu orszag.
> Itt az emberek kb azert vesznek dizelt mert tud okosba gazolajat vagy el tudja szamolni a ceges 1.0 VAN-ra a privat 3.0 A6 uzemanyagat, vagy etolajat is tud onteni bele, vagy mert "ócsóóóóóóóóóóó"!
> Itt az emberek nem javitatjak normalisan mert a sufni olcsobb meg kb divat is.
> Itt az emberek nem cserelik le 3 ev utan a kocsit. Ami onmagaban nem lenne gond. De egy modern dizel szarnak 3 ev utan mar log a bele.
> Turbot 100e-nel mar lehetne generalozni, 150-nel tuti meghal.
> A porlasztocsucsok tortenetet ismerjuk. Arra is szarnak az emberek.
> A reszecskeszuro lesz a legutolso dolog amibol ujat vesz bele egy atlag pógár.
> Ha egyaltalan azzal vette a kocsit, mert volt annyira onzetlen. H inkabb arra koltse a penzt, es ne +2 pohartartora.
>
>> Egyebkent amikor jol odalepsz, es a dizel fustol, a benzines is
>> szepen szennyez, termeli a sok CH-t meg CO-t. Csak az nem latszik.
>
> Nem. Ahogy a PM2.5 meg PM10 sem. Viszont a CH meg CO -ra ott a katalizator amelyik remekul teszi a dolgat. Nemugy mint a reszecskeszurok. Nomeg egy dizelben megint ket dolog ami elromolhat, es ami el is romlik...
> Raadasul a benzinesben ha doglik a katalizator a diag szonda azonnal szol, es veszi vissza a teljesitmenyt stb. Mondeoban pl a hifi-t nem tudod hasznalni...h mindenkepp szervizbe menj. :)
> Illetve kifelejtetted a ként. (savaseso) Amiben a benzin mint uzemanyag megint baratsagosabb.
>
>> Onmagunk becsapasa benzines autot venni, csak azert mert nem jon
>> belole lathato fust. A por leulepszik, inaktivalodik, de a benzines
>
> PM10 PM2.5 nem ulepszik le...hetekig lebeg a levegoben mire vmi elnyeli, vagy ki nem fújja a szél vagy egy benzines motorú autó be nem szivja...
>
> Gondolatok ezzel kapcsolatban: a nagykobcentis benzinesek mint porszivok szmogriado eseten....
> -> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
>
>> autok altal elegetett sokkal tobb foszilia nem termelodik ujra,
>> a szendioxid orokre a legkorben marad.
>
> Örökre? google: fotoszintézis. :)
> Masreszrol meg az 5%-10% fogyasztas kulonbseg nem fogja a foldet nyomorba donteni. Plane h a gazolaj surubb stb... annyival nem is fogyaszt jobban mint ahogy az egyszeri ember gondolja.
> szoval csomo finom "csusztatas" van ebben az egesz tortenetben.
>
> A dizel nem a nagyvarosba valo technika. (ahogy erre mashol mar rajottek, meg a szmogriado is rendelkezik rola...)
> Benzines sem, de az inkabb. Plane a most divatba jovo turbos kis benzinesek.
>
>
> A.
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> Jahh...meg a tobbi 2-3 evesnel idosebb barmilyen dizel retek...... Azokban mar elszarodott minden annyira h eregetik a kormot rendesen. (Torold ki a kipuffjat egy barmilyen dizelnek, meg egy karbantartott akar 10 eves benzinesnek...megdobbento a kulonbseg... )
>>>
>>> Pont azt eregetik ami szepen bemegy a tudodon keresztul a sejtfalon egy az egyben a verbe...aztan okozza a tumort az agyadban ahol megtelepszik...
>>>
>>> En nem vennek dizelt csak azert a par Ft-ert km-enkent... de ezt ugyis tudod... :)
>>>
>>> A.
>>>
>>> On 2009. 12. 25. 2:55, Acs Gabor wrote:
>>>> A buszokat kifelejtetted. Annál durvább légszennyezo szerintem nincs ma Pesten.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> VF írta:
>>>>> Hi,
>>>>>
>>>>> Hazai korulmenyek kozott a szuronek nincs sok jelentosege.
>>>>> Majd ha 5x ennyi auto lesz, es mind uj technologias, es az egyetlen
>>>>> gond a HDI reszecske lesz, akkor erdemes lesz gondolkozni rajta.
>>>>> (Valahol mar eljott ez az ido. De mire Magyarorszag is ide jut,
>>>>> elhasznalsz meg nehany autot, vagy ellopjak :)
>>>>> Jelenleg kb barmilyen uj autot veszel, meg talan tisztitod is a
>>>>> levegot, annyival tisztabbak, mint a regiek.
>>>>> A szuro nelkuli uj dizel maximum huszad annyit fustol, mint az
>>>>> enyem, es talan ezredet sem egy regi teherautonak, kamionnak.
>>>>> Szurovel meg nem is tudom mirol beszelunk...
>>>>> Egyebkent nem hinnem, hogy a mai vilagban, amikor ekkora bajban
>>>>> vannak az autokereskedok, ne tudnanak neked intezni egy szuroset,
>>>>> csak szepen kell kerni.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>>> "a hazai vásárlók nem fizetnék meg az árkülönbözetet" -gratulálunk a hazai vásárlóknak :(
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> Famulus Számítástechnika írta:
>>>>>>>> Mazdáé, mert nem szokott eltömodni, és nem kell kiégetni. Ennyi km
>>>>>>>> után már biztos tudnál róla, ha bajos lenne.
>>>>>>> http://www.origo.hu/auto/20090903-kia-ceed-2010-menetproba.html?pidx=1
>>>>>>> http://www.vezess.hu/teszt/teszt_kia_ceed_16_crdi/9154/
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> _____________ NOD32 4713 (20091223) Információ _____________
>>>>>>>
>>>>>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>>>>> http://www.nod32.hu
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> .
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>> .
>>>
>>
>>
>
>
> .
>


-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list