[elektro-etc] Kia

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Dec 22 10:43:39 CET 2009


FAP reszecskeszuro. Ezen mar tul vagyunk.

Best regards,
Andy

2009/12/22 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> Igen, anno ezen filóztam a benzin kontra dízel vitában. Hiába van 6000
> környékén akármekkora teljesítmény, ha ott nem használom az autót. Viszont a
> dízelnek eléggé kellemes nyomatékgörbéje van már az elején is.
> De most inkább benzinest keresek, sokat meséltek anno a kollégák a kis
> gonosz koromrészecskékről.
>
>
> Gábor
>
> Famulus Számítástechnika írta:
>>
>>
>> A 4000-es nyomaták csúcs, azért sokkal jobb
>> eset vezethetőségi szempontból az 5000-esnél!
>> ....bár a teljes fordulat-nyamaték görbét is látni kéne hozzá.
>> Kérj egyet !!!! mindennél többet mond...
>> Meg kérd el a váltó fokozat és a végáttétel
>> áttátel adatait...és mindent tudni fogsz, amit kell.
>>
>> A max teljesítmény ezeknél sokkal kevésbé fontos adat
>> a használhatóság megítélésének szmpontjából.
>>
>>
>> Azt a 20%-ot szerintem ritkán lehet a
>> gyakorlatban észrevenni mivel a P=M*n
>>
>> A max teljesítmény tehát csak
>> igen  nagy fordulatoknál jön létre...
>>
>> Igen nagy fordulaton, pedig igen ritkán
>> használja az  autót az emberfijja.
>>
>> Szóval inkább NYOMATÉK érdekeljen
>> Abból is a fordulat-nyomaték görbe!!!
>>
>> Minél kisebb fordulattól, minél nagyobb nyomaték
>> (könnyű elindulás, jó gyorsítás már kis fordulaton is)
>>
>> Lehetőleg egyenletes mnetű görbe...
>> (lentről végig húz,  nem csak egy szűk tartományban)
>>
>> KJ
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list