[elektro-etc] Kia

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Tue Dec 22 09:37:08 CET 2009


Igen, anno ezen filóztam a benzin kontra dízel vitában. Hiába van 6000 
környékén akármekkora teljesítmény, ha ott nem használom az autót. 
Viszont a dízelnek eléggé kellemes nyomatékgörbéje van már az elején is.
De most inkább benzinest keresek, sokat meséltek anno a kollégák a kis 
gonosz koromrészecskékről.


Gábor

Famulus Számítástechnika írta:
>
>
> A 4000-es nyomaták csúcs, azért sokkal jobb
> eset vezethetőségi szempontból az 5000-esnél!
> ....bár a teljes fordulat-nyamaték görbét is látni kéne hozzá.
> Kérj egyet !!!! mindennél többet mond...
> Meg kérd el a váltó fokozat és a végáttétel
> áttátel adatait...és mindent tudni fogsz, amit kell.
>
> A max teljesítmény ezeknél sokkal kevésbé fontos adat
> a használhatóság megítélésének szmpontjából.
>
>
> Azt a 20%-ot szerintem ritkán lehet a
> gyakorlatban észrevenni mivel a P=M*n
>
> A max teljesítmény tehát csak
> igen  nagy fordulatoknál jön létre...
>
> Igen nagy fordulaton, pedig igen ritkán
> használja az  autót az emberfijja.
>
> Szóval inkább NYOMATÉK érdekeljen
> Abból is a fordulat-nyomaték görbe!!!
>
> Minél kisebb fordulattól, minél nagyobb nyomaték
> (könnyű elindulás, jó gyorsítás már kis fordulaton is)
>
> Lehetőleg egyenletes mnetű görbe...
> (lentről végig húz,  nem csak egy szűk tartományban)
>
> KJ
>



More information about the Elektro-etc mailing list