[elektro-etc] Hóban...

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Sun Dec 20 14:05:25 CET 2009


> A fő szabály, hogy fékezéskor soha sem szabad kinyomni a kuplungot
> síkos úton!!!

...inkább két fő szabály van.

1. Amíg NEM csúszik (azaz tapad) addig kerüljük a durva erőváltozást
- ne adjunk nagy gázt
- ne fékezzünk nagyot
- ne kormányozzunk hirtelen
 -ne vegyük el hirtelen a gázt (motorfék)
Szóval semmi olyasmit ne tegyünk, ami
hirtelen nagyobb tapadást kívánna...mert
vagy van elég vagy nincs, ezért jobb óvatosan
elérni a határt, hogy az még időben feltűnjön...

A kuplung kinyomás tilalmát ezért nem nagyon értem
mivel az tipikusan tapadás igény csökkenest jelent...
...mivel kiesik a motorfék hatás.


2. Ha MÁR KICSIT csúszik valamerre...a mai elsőkerekes
autóknál ugye tipikusan orral ki az ívről, de kisebb
gebasznál a hátsó kerkesek is általában
alulkormányzottak eleinte...akkor

- azonnal csökkentsük a tapadás igényt!!!!!!
azaz GÁZELVÉTEL (esetleg kuplung i ski) és
aztán csak.....VÁRNI a tapadásra :-(((
...hogy eccercsak majd lehessen korigálni a kormánnyal.
Addig max kis előzetes kormányzás a leendő jó irányba
de tekergetni fölösleges...mert úgysem tapad MÉG
és ha túlzottan eltekert állapotban fog megtapadni,
abból meg megint csak a baj lesz utána.

Ennyit elég is tudni a szokásos autókról...

A hirtelen nagyon csúszik az úgyis
vagy kivédhetetlen vagy jöhet a +1 esete...


+1
Ezek a "profi, begyakorolt megoldások" azoknak
akinek megy...kézifékkel, hátsó kerekesnél nagy gázzal,
stb koorigálva a vézes helyzetet...ha sikerül még...


Szóval  téli csúszós autózás alapvető feltéttelei, átlag autósnak:
- téli gumi (nagyon-nagyon minima 4 évszakos)
- a fenti két alap eset ismerete

Csak ezekkel is a bukták-koccok szerintem 80-90%-a nem történne meg!

KJ 



More information about the Elektro-etc mailing list