[elektro-etc] Hóban...
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Sun Dec 20 14:05:25 CET 2009
> A fő szabály, hogy fékezéskor soha sem szabad kinyomni a kuplungot
> síkos úton!!!
...inkább két fő szabály van.
1. Amíg NEM csúszik (azaz tapad) addig kerüljük a durva erőváltozást
- ne adjunk nagy gázt
- ne fékezzünk nagyot
- ne kormányozzunk hirtelen
-ne vegyük el hirtelen a gázt (motorfék)
Szóval semmi olyasmit ne tegyünk, ami
hirtelen nagyobb tapadást kívánna...mert
vagy van elég vagy nincs, ezért jobb óvatosan
elérni a határt, hogy az még időben feltűnjön...
A kuplung kinyomás tilalmát ezért nem nagyon értem
mivel az tipikusan tapadás igény csökkenest jelent...
...mivel kiesik a motorfék hatás.
2. Ha MÁR KICSIT csúszik valamerre...a mai elsőkerekes
autóknál ugye tipikusan orral ki az ívről, de kisebb
gebasznál a hátsó kerkesek is általában
alulkormányzottak eleinte...akkor
- azonnal csökkentsük a tapadás igényt!!!!!!
azaz GÁZELVÉTEL (esetleg kuplung i ski) és
aztán csak.....VÁRNI a tapadásra :-(((
...hogy eccercsak majd lehessen korigálni a kormánnyal.
Addig max kis előzetes kormányzás a leendő jó irányba
de tekergetni fölösleges...mert úgysem tapad MÉG
és ha túlzottan eltekert állapotban fog megtapadni,
abból meg megint csak a baj lesz utána.
Ennyit elég is tudni a szokásos autókról...
A hirtelen nagyon csúszik az úgyis
vagy kivédhetetlen vagy jöhet a +1 esete...
+1
Ezek a "profi, begyakorolt megoldások" azoknak
akinek megy...kézifékkel, hátsó kerekesnél nagy gázzal,
stb koorigálva a vézes helyzetet...ha sikerül még...
Szóval téli csúszós autózás alapvető feltéttelei, átlag autósnak:
- téli gumi (nagyon-nagyon minima 4 évszakos)
- a fenti két alap eset ismerete
Csak ezekkel is a bukták-koccok szerintem 80-90%-a nem történne meg!
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list