[elektro-etc] A Lajta két oldalán..
Erdos Zoltan
silverst at t-online.hu
Wed Dec 16 20:53:25 CET 2009
en ma vizsgaztattam le az autot.. meg az ervenyes rendszer szerint.
mondjuk volt szerelonel,mert a hatso feken pofat kellett cserelni.. de
amugy nem volt semmi extra.. meg a fenyszoro beallitasomhoz sem
nyultak.. mondjuk lefotoztak sokmindent, vonohorgot, rendszamot, de
gondolom,mar az uj nyilvantartasra keszulnek..
mindegy, 2011-ig nem megyek.. :-)
Acs Gabor wrote:
> Hát, az autóklubban eddig is így vizsgáztattam sk. Odamentem az autómmal
> úgy, hogy előtte szerelő nem látta. Végigtesztelte a vizsgabiztos, ha
> kellett ment pár kört az udvaron satu fékezgetéssel, hogy jó legyen,
> aztán visszakaptam az érvényesített forgalmit. Időpontra mentem, max
> negyed óra volt az egész, no para.
> Ha hiba lett volna, ott is az a rendszer, hogy kapsz egy hibalistát, és
> következő fordulóban már csak azt nézik, amit kell.
> Aztán hogy az új idióta rendeletekkel mit kezdenek majd, azt nem tudom.
>
>
> Gábor
>
> Famulus Számítástechnika írta:
>
>> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/12/16/a_muszaki_vizsgaval_nincs_baj/
>>
>>
>> Asszem... külön érdemes kiemelni ezt a részt a cikkből...
>>
>> KJ
>>
>> Hogyan vizsgázik a sógor?
>> Ausztriában a vizsga érvényességét a szélvédőre ragasztott matrica
>> jelzi, hogy ne kelljen a yardnak ellenőrzéskor hajolgatnia. A rendszer
>> kitalálói nem csak a közegre tekintenek emberként, hanem az egyszerű
>> autósra is: újravizsgáztatás az érvényesség lejártát megelőző hónaptól
>> a lejáratot követő harmadik hónap végéig bármikor lehetséges. Az új
>> vizsga érvényességi ideje továbbra is az eredeti dátummal megegyező,
>> az időzítéssel tehát sem nyerni, sem veszíteni nem lehet, egyszerűen
>> csak kényelmes, stresszmentes lehetőséget ad a vizsga időpontjának
>> megválasztására. A Kárpát-medencei nyomorból szemlélve érdekes
>> gondolat, hogy a júzer a vizsga időpontját igazíthatja az
>> életritmusához, és nem az életritmusát a hivatalok átgondolatlan,
>> kőagyú szabályozásához.
>> Sikertelen vizsga esetén az ember hibalistát kap, amiket kijavítva az
>> adott, összesen öt hónapos időintervallumon belül bármikor újra
>> jelentkezhet. Az ismételt átvizsgálás az esetek döntő többségében nem
>> kerül pénzbe (szervize válogatja). Miért is kerülne, hiszen csak arra
>> a gömbfejre/kipufogóra/lámpára/fékcsőre kell vetni egy pillantást, ami
>> az előző körben hibás volt. A cél pedig az elégedett ügyfél és a
>> gördülékeny lebonyolítás.
>> Azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki mégis életveszélyes
>> autóval (pl. fék nélkül) jelenik meg a vizsgán, az osztrák kollégák
>> először nem is értették, hiszen életveszélyes autóval, fék nélkül nem
>> közlekedik az ember. A kérdés hátterének ismeretében aztán kiderült: a
>> vizsgáztató műhelynek nincs lehetősége a járművet kivonni a
>> forgalomból, ez szigorúan rendőrségi hatáskör. Legrosszabb esetben
>> felvehetik a telefont és hívhatják a zsarukat, de ez nem szokás.
>>
>> _____________ NOD32 4694 (20091216) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list