[elektro-etc] A Lajta két oldalán..
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Wed Dec 16 20:31:56 CET 2009
Hát, az autóklubban eddig is így vizsgáztattam sk. Odamentem az autómmal
úgy, hogy előtte szerelő nem látta. Végigtesztelte a vizsgabiztos, ha
kellett ment pár kört az udvaron satu fékezgetéssel, hogy jó legyen,
aztán visszakaptam az érvényesített forgalmit. Időpontra mentem, max
negyed óra volt az egész, no para.
Ha hiba lett volna, ott is az a rendszer, hogy kapsz egy hibalistát, és
következő fordulóban már csak azt nézik, amit kell.
Aztán hogy az új idióta rendeletekkel mit kezdenek majd, azt nem tudom.
Gábor
Famulus Számítástechnika írta:
> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/12/16/a_muszaki_vizsgaval_nincs_baj/
>
>
> Asszem... külön érdemes kiemelni ezt a részt a cikkből...
>
> KJ
>
> Hogyan vizsgázik a sógor?
> Ausztriában a vizsga érvényességét a szélvédőre ragasztott matrica
> jelzi, hogy ne kelljen a yardnak ellenőrzéskor hajolgatnia. A rendszer
> kitalálói nem csak a közegre tekintenek emberként, hanem az egyszerű
> autósra is: újravizsgáztatás az érvényesség lejártát megelőző hónaptól
> a lejáratot követő harmadik hónap végéig bármikor lehetséges. Az új
> vizsga érvényességi ideje továbbra is az eredeti dátummal megegyező,
> az időzítéssel tehát sem nyerni, sem veszíteni nem lehet, egyszerűen
> csak kényelmes, stresszmentes lehetőséget ad a vizsga időpontjának
> megválasztására. A Kárpát-medencei nyomorból szemlélve érdekes
> gondolat, hogy a júzer a vizsga időpontját igazíthatja az
> életritmusához, és nem az életritmusát a hivatalok átgondolatlan,
> kőagyú szabályozásához.
> Sikertelen vizsga esetén az ember hibalistát kap, amiket kijavítva az
> adott, összesen öt hónapos időintervallumon belül bármikor újra
> jelentkezhet. Az ismételt átvizsgálás az esetek döntő többségében nem
> kerül pénzbe (szervize válogatja). Miért is kerülne, hiszen csak arra
> a gömbfejre/kipufogóra/lámpára/fékcsőre kell vetni egy pillantást, ami
> az előző körben hibás volt. A cél pedig az elégedett ügyfél és a
> gördülékeny lebonyolítás.
> Azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki mégis életveszélyes
> autóval (pl. fék nélkül) jelenik meg a vizsgán, az osztrák kollégák
> először nem is értették, hiszen életveszélyes autóval, fék nélkül nem
> közlekedik az ember. A kérdés hátterének ismeretében aztán kiderült: a
> vizsgáztató műhelynek nincs lehetősége a járművet kivonni a
> forgalomból, ez szigorúan rendőrségi hatáskör. Legrosszabb esetben
> felvehetik a telefont és hívhatják a zsarukat, de ez nem szokás.
>
> _____________ NOD32 4694 (20091216) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list