[elektro-etc] Gyarmat vagyunk-e..?
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 28 01:52:17 CEST 2009
potyo írta:
> Ha nagy a légfelesleg a motorban, akkor a koromképződés lecsökken, cserébe
> viszont a nitrogénoxidokból lesz jó sok a kipufogógázban (meg ugye kisebb a
> teljesítmény adott hengerűrtartalomból, bár ez részterhelésen nem olyan
> lényeges, viszont nem lehet vele villogni, hogy mennyi lóerőt tud). Ezért a
> részecskeszűrős motoroknál inkább a minimális NOx mennyiség felé mennek a
> motorral, és a szűrő szedi ki a kormot, a katalizátor meg az elégetlen
> szénhidrogéneket utána. A régebbi motorokon többek között ezért nem volt
> látható füstölés, mert nagy légfelesleggel dolgoztak. Arra mondjuk kíváncsi
> lennék, hogy a viszonylag lassújárású, nagyobbacska motoroknál, ahol a
> súly/lóerő arány nem számít, azoknál mennyire probléma az EuroX
> szabványoknak megfelelés. Olvastam valahol, hogy ilyeneknél még mechanikus
> adagolóval is el lehet érni az Euro3 szintet.
>
> Érdekesség, hogy elvileg a korom-NOx problémán lehetne vízbefecskendezéssel
> is segíteni, mert az NOx keletkezésének oka a magas hőmérséklet, mégsem
> csinálnak ilyet. Gondolom van valami hátulütője, vagy egyszerűen örökéletű
> lenne az egész...
megint a forro gozre szavaznek :)
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list