[elektro-etc] Gyarmat vagyunk-e..?
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Aug 27 14:59:23 CEST 2009
Ha nagy a légfelesleg a motorban, akkor a koromképződés lecsökken, cserébe
viszont a nitrogénoxidokból lesz jó sok a kipufogógázban (meg ugye kisebb a
teljesítmény adott hengerűrtartalomból, bár ez részterhelésen nem olyan
lényeges, viszont nem lehet vele villogni, hogy mennyi lóerőt tud). Ezért a
részecskeszűrős motoroknál inkább a minimális NOx mennyiség felé mennek a
motorral, és a szűrő szedi ki a kormot, a katalizátor meg az elégetlen
szénhidrogéneket utána. A régebbi motorokon többek között ezért nem volt
látható füstölés, mert nagy légfelesleggel dolgoztak. Arra mondjuk kíváncsi
lennék, hogy a viszonylag lassújárású, nagyobbacska motoroknál, ahol a
súly/lóerő arány nem számít, azoknál mennyire probléma az EuroX
szabványoknak megfelelés. Olvastam valahol, hogy ilyeneknél még mechanikus
adagolóval is el lehet érni az Euro3 szintet.
Érdekesség, hogy elvileg a korom-NOx problémán lehetne vízbefecskendezéssel
is segíteni, mert az NOx keletkezésének oka a magas hőmérséklet, mégsem
csinálnak ilyet. Gondolom van valami hátulütője, vagy egyszerűen örökéletű
lenne az egész...
2009/8/27 Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>
> Charles Hoss írta:
>
>> ha fust nelkuli uzemet el lehetett erni regi dizelekkel , akkor a jol
>> mukodo mai technika nehogy mar jobban fustoljon .
>>
>
> Attól függ h. mire van optimákolva. Biztos lehet füstmentességre is
> optimálni, csak nem akarják.
>
> --
> http://polleninfo.hu/
> Minden, ami pollen. Heti SMS, vagy e-mail pollenjelentés.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list