[elektro-etc] rendőrség... anya jól van ?!
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Aug 4 09:24:42 CEST 2009
2009/8/4 Famulus Számítástechnika <hwsw at famulus.hu>:
> Xorn wrote:
>>
>> Azt kell tudni, hogy a sarga jelzesen meg behajthatsz a
>> keresztezodesbe, tehat az keves, ha van egy fenykepuk az autorol,
>> amikor a keresztezodes kozepen jar es mar piros _mogotte_ a lampa -
>> hiszen a behajtaskor boven lehetett meg sarga. Olyan kep kell, amin a
>> felfestett vonalat piros lampa mellett lepi at az auto.
>
>> Best regards,
>> Andy
>
> Még az is kevés...tudtommal.
>
> Hiszen h aasárgánál már
> BIZTONSÁGGAL MEGÁLLN NEM LEHET
> akkor át KELL hajtani...
Ez azert erdekes dolog, mert a sarga hossza elvileg annyi, hogy onnan
a megengedett sebessegnel meg tudsz allni. 3 masodperc also hangon,
neked pedig 50 km/h-rol kell fekezned, ami 13,8 m/s. Szemelyautoknak a
minimum kotelezo lassulas 5,5 m/s2, a gyakorlatban ennel joval tobb
(forras 20 eve a Kresz oktatom, igy nem tudom, ez mennyire igaz meg
mas is). Elegge atlagos autok (konkret tesztalany Godollon, az
egyetemen egy Opel vectra volt) is siman tudnak 0,8g lssulast, azaz 8
m/s2-et. Legyen 1 masodperc, mire eszleled a sargat, a fekre lepsz es
letrejon a fekero - eros fekezessel ugyan, de siman, fustolo es
csikorgo gumik nelkul allsz meg, a megtett utad pedig alig 14 m lesz.
> A biztonságos megállás NEM jelenthet ERŐS fékezést!
> Hiszen az már balesteveszélyes és
> nyilván kiszámíthatlan a megállás helye is...
Ha sargara valt a lampa, a mogotted jovo a feklampad nelkul is tudja,
hogy fekeznie kell, tehat ugyanakkor kezd fekezni, amikor te, es nem a
te feklampad hatasara kezd el a sajat fekje utan kapakodni. Ez tehat
nem all meg igy. Raadasul az o fektavjahoz hozzaadodik a kovetesi
tavolsag is, ami tovabb sok-sok meter - 50-rol padlo feken 15 m-en
belul allsz meg, ezt ne feledd. Raadasul a kovetesi tavolsagra azt
mondja a Kresz, hogy az elotted halado mogott meg annak eros fekezese
eseten is meg kell tudni allni. Ez nyilvan nem a betonfalnak utkozest
es azonnal 0 sebesseget jelenti, de egy uton atrohano kutya miatti
veszfekezest minden tovabbi nelkul. Ugyhogy erre ne probalj meg
hivatkozni a rendoroknek... :-)
> Ezért az első amit vizsgálni kell, hogy
> a sárga ideje elegendő hosszú-e?
> Tekintettel az adott forgalmi helyzetben
> elvárható nézési helyzetre is!
> (veszprémben ezen buktak végül)
Vitatkoztunk anno errol masik listan a veszpremi eset kapcsan, paran
mertek sargakat. A legrovidebb ido 2,8 masodperc volt, jellemzo erteke
3-3,5 sec. Es ennyi ido alatt valoban meg is lehet allni. Meg a
Szentendrei uton, 70-es max. sebessegnel is ennyi a lampavaltasok
ideje.
> 50 km/h estén egy elvárható mértékű
> fékezés (mondjuk 3m/sec2) esetén
0,3g-t szemelyautoban eszre sem veszed.
> 1 sec reakció idővel számolva 46 méter
> és 4,63 sec...de még egy erősebb
> 4 m/sec2 esetén is 38 méter és 3,47 sec
> kell a megálláshoz.....
>
> Szerintem az a lámpa nem ad ennyi ideig sárgát.
>
> A foto amúgy tudtomal sorozat
> kell legyen és 3 képből áll, időbélyeggel....
> ....éppen a fentiek mérhetősége okán.
Ezen buktak el a veszpremiek, mert nem volt sorozatuk, csak
autok/buszok benn a keresztezodesben piros lampa mellett, illetve a
vonal nem jo helyen volt, igy a felvetelekbol nem volt megallapithato,
hogy a vonalat mikor es hogyan leptek at.
A nagyobb baj inkabb a buszokkal, teherautokkal van, amik egyfelol
sokkal hosszabbak, masfelol a lassulasuk is korlatozott, elsosorban a
"rakomany", azaz az utasok miatt. Azok tenyleg nem tudnak megallni
ennyi ido alatt. A 0.3g lassulas az utasnak mar az igen kapaszkodos
kategoria, kozben a csuklos Ikarusz majd' 18 m hosszu. Ha mondjuk
40-rol probal fekezni, eppen a keresztezodes kozepen all meg, ha nem
probal fekezni, a busz kozepe van a lampanal, amikor az pirosra valt,
eppen csak az orra log be a keresztezodesbe. (Anno kiszamoltam, most
nem keresem elo).
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list