[elektro-etc] mentohelikopter vezerles s13m3n5 modra
Milleschich János
milejani at invitel.hu
Fri Oct 3 09:19:01 CEST 2008
Szia dexter!
----- Original Message -----
From: "Charles Hoss" <charles.hoss at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Friday, October 03, 2008 8:34 AM
Subject: [elektro-etc] mentohelikopter vezerles s13m3n5 modra
> http://index.hu/politika/bulvar/menthel1002/
>
> erdekes cikk . azt kapassbol megallapitottak es siettek is kijelenteni
> hogy az uzemanyag nem volt hibas , masreszt egy "kondenzator" hibaja miatt
> zuhant le - egy olyan helikopter ami egy motorral is tovabb tud repulni -
> tehat marad szamomra a kerdes - egy kivalo baleseti statisztikaju gep ,
> amirol a gyarto az utolso csavarig mindent nyilvantart , hogyan zuhanhat
> le ilyen hulye modon ? eleve egy motorral repult ? le-le allogatott a
> motor es becsalogatta a pilotat a dead man's curve ala ? nem all ossze a
> dolog .
> egy ennyire redundans rendszerben hogy tud egy alkatresz hibaja ilyen
> hibat okozni ?
>
> bye
> dexter
Hát nem tudom, de régebben mi is jártunk így, egy adatgyűjtő számítógép
szériával.
Akkoriban még a 64kB-os memóriák voltak a menők, amik egy Europa kártyán
fértek el.
A gépek bemérve, letesztelve, becsomagolva, szállításra várva kb egy hónapot
pihentek a raktárban.
Aztán kiszállítás előtt jött egy rendelés, hogy tegyünk bele matematikai
modult is ( akkoriban CP/M volt az oprendszer ).
Be is fordítottam volna, de a kb. 45-50 gépből bekapcsoláskor néhány
füstölve leállt.
10uF-os 25V-os zöld színű tantálkondik füstöltek el a memóriakártyák
tápjában, rövidzárrá.
( rengeteget használtunk belőlük akkoriban, és nem is volt velük baj addig )
Szólok: "főnök gáz van, ki kellene cserélni az összes kondit, mert ez mind
le fog állni."
"nehogy már mindent szét kelljen szedni, ezek biztosan szarok voltak" mondta
a főnököm.
Persze nem lettek kicserélve, aztán később Kijevbe kellett menni, mert mind
lerohadt.
Ilyen széria volt.
De nem is olyan rég a PC-kben is kellett cserélni országszerte a 6.3V-os
kondikat.
A cégnél vagy 20 alaplapban.
Tehát azt gondolom, hogy tud teljes leállást okozni pl. egy ilyen táphiba.
Az igaz hogy mindenből kettő van, és hogy 1 motor is elviszi ha kell.
Ezek szerint mégsem volt valami gömbölyű. Nem tudom.
Az mindenesetre legalább ilyen érdekes, hogy miért maradtak ki a
visszahívásból a magyar gépek,
ha már tudták a bajt, az utolsó csavarig mindent jól dokumentáló gyártók ?!
Talán később visszahívták volna, nem voltak benne az első körben ?
Vagy .... ?
Üdv János.
More information about the Elektro-etc
mailing list