[elektro-etc] Ha mar KRESZ...

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Tue Jan 15 13:36:13 CET 2008


----- Original Message ----- 
From: "Famulus Számítástechnika" <hwsw at famulus.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Tuesday, January 15, 2008 1:32 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Ha mar KRESZ...


>> Sokkal fontosabb, hogy a megkezdett elozes normalisan befejezodjon, mint
>> hogy a hatulrol jovo is tudjon elozni. Nem is lehet tudni, hogy a 110-zel
>> halado jarmunek mekkora a tomege (rakomanya), milyen a motorja allapota,
>> de lehet, hogy nem is nagyon tudna ugralni, meg ha akarna se. A
>> fekezessel visszasorolast eleg veszelyesnek erzem, a kamionokat
>> fekezessel ritkulasra kenyszeriteni se tul egyszeru, ezek koze
>> bepreselodni, ezek mind veszelyesebbek, mint a 125-osnek fekezessel
>> lelassulni 110-re az elozes befejezeseig.
>
> Autopalyat irt, vagyis parhuzamos kozlekedes van, de en inkabb onnan
> kozelitenem meg a dolgot, hogy mennyivel van a hatul jovonek tobb joga,
> mint
> annak aki mar megkezdte az elozest?
> Ha nem hasznal megkulonbozteto jelzest, szerintem semmivel.
>
> (( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
> -------------------------------------------------
>
> A 110-es nem akadalyozhatja a 125-ost,
> ha egynel jarmunel tobbet eloz eppen...
>
> KRESZ 36.2
> "A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos
> irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a
> külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb
> össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott
> területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több
> járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy
> ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza;
> ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni
> nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
>
> KJ

Nos.. kozben egy szakjogasz velemenyet is megkaptam...

A vitatargya egyebkent az volt, hogy
ha en a rareosen elozgetot utolerem
elozes kozben a palyan akkor
az joggal marad-e bent elottem...
...vagy elkell engednie kb.  azonnal.

KJ



"Adott
két aránylag kis sebességkülönbségű jarmű
amik közül az egyik elozni kezdett ...
...meg a (többi) még gyorsabb közlekedő.

Valakit ugye korlátoznod kell, hisz 3 sebesség van, és csak két sáv.

Az éppen előzőt arra nem kötelezheted, hogy az előzés rövidítése
érdekében növelje a sebességét, mert egyrészt ezzel (esetleg)
gyorshajtásra kötelezed, másrészt nem is biztos, hogy képes rá.

Ha a arra kötelezed, hogy csak akkor
előzhet, ha közben végig nem tart fel senkit
(akár azzal, hogy min. sebességkülönbséget írsz elő),
sosem fogja megelőzni a másikat.....
Ezzel őt hosszú távon korlátozod azon jogában, hogy
a maga által megválsztott (szabályos) sebességgel haladjon.
Lehet ezt is, ha muszáj (pl. lépcsőzetes kötelékben repülő hóekék
mögött jöttünk így 40-nel Bicskétől Pestig, de annak nyomós oka volt).

Ha csak annyi a szabály, hogy előzhet, ha a kezdetkor nem jöttek hátulról
(ez ugye előfeltétel szabály), ezzel a többi, lényegesen gyorsabb közlekedőt
korlátozod hosszú távra esetleg .....
(ha tényleg kicsi a sebességkülönbség elozott es elozo kozott).

Ha viszont a (leg)lassabb (eppen elozott) jarmunek kis lassítással
elő kell segítenie az előzést, az neki nem nagyon rossz, mindenki másnak 
jó."




More information about the Elektro-etc mailing list