[elektro-etc] Ha mar KRESZ...
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Tue Jan 15 01:32:22 CET 2008
> Sokkal fontosabb, hogy a megkezdett elozes normalisan befejezodjon, mint
> hogy a hatulrol jovo is tudjon elozni. Nem is lehet tudni, hogy a 110-zel
> halado jarmunek mekkora a tomege (rakomanya), milyen a motorja allapota,
> de lehet, hogy nem is nagyon tudna ugralni, meg ha akarna se. A fekezessel
> visszasorolast eleg veszelyesnek erzem, a kamionokat fekezessel ritkulasra
> kenyszeriteni se tul egyszeru, ezek koze bepreselodni, ezek mind
> veszelyesebbek, mint a 125-osnek fekezessel lelassulni 110-re az elozes
> befejezeseig.
Autopalyat irt, vagyis parhuzamos kozlekedes van, de en inkabb onnan
kozelitenem meg a dolgot, hogy mennyivel van a hatul jovonek tobb joga, mint
annak aki mar megkezdte az elozest?
Ha nem hasznal megkulonbozteto jelzest, szerintem semmivel.
(( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
-------------------------------------------------
A 110-es nem akadalyozhatja a 125-ost,
ha egynel jarmunel tobbet eloz eppen...
KRESZ 36.2
"A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú
forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső
forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott
területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több
járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy
ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha
pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem
lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list