[elektro-etc] Ha mar KRESZ...

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Tue Jan 15 01:32:22 CET 2008


> Sokkal fontosabb, hogy a megkezdett elozes normalisan befejezodjon, mint 
> hogy a hatulrol jovo is tudjon elozni. Nem is lehet tudni, hogy a 110-zel 
> halado jarmunek mekkora a tomege (rakomanya), milyen a motorja allapota, 
> de lehet, hogy nem is nagyon tudna ugralni, meg ha akarna se. A fekezessel 
> visszasorolast eleg veszelyesnek erzem, a kamionokat fekezessel ritkulasra 
> kenyszeriteni se tul egyszeru, ezek koze bepreselodni, ezek mind 
> veszelyesebbek, mint a 125-osnek fekezessel lelassulni 110-re az elozes 
> befejezeseig.

Autopalyat irt, vagyis parhuzamos kozlekedes van, de en inkabb onnan
kozelitenem meg a dolgot, hogy mennyivel van a hatul jovonek tobb joga, mint
annak aki mar megkezdte az elozest?
Ha nem hasznal megkulonbozteto jelzest, szerintem semmivel.

(( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
-------------------------------------------------

A 110-es nem akadalyozhatja a 125-ost,
ha egynel jarmunel tobbet eloz eppen...

KRESZ 36.2
"A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú 
forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső 
forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb 
össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott 
területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több 
járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy 
ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha 
pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem 
lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

KJ 



More information about the Elektro-etc mailing list