[elektro-etc] magnesvasut

elight elight at zalaszam.hu
Wed Jan 2 12:24:14 CET 2008


Szia

IS  -   IS

Már én is eltöprengtem azon,hogy miért a sineknél rajzolják a tekercseket,
ugyanis láttam már ilyen ábrát...
Nekem se logikus , csak annyiból , hogy a vonatba az áramszedőket nem kell
beterveni, nincs azoknak se  surlódása..se stb.

Az irányítás rádiós kapcsolaton keresztül megoldható, ez nem érv...
és a "sinek " már ha arról beszélhetünk,
valószinűen szegmensekre osztottak.

Az áramot mindenképp a kabinhoz kellene vezetni,
itt legfeljebb megtekerik a kábelt :-)

De , ezek szerint nincs kontaktus és nem fogy a kábel, ez kevesebb
karbantartást igényel, gondolom.

A villanyt a trafó elven bevihetik a belső elektromos ellátás végett... 
stb

Eyébként tök homály vagyok a témában, nem láttam még ilyet csak jár a szám.

Üdv   István




----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Wednesday, January 02, 2008 10:59 AM
Subject: Re: [elektro-etc] magnesvasut


Balázs Bámer wrote:

> http://index.hu/tech/hardver/szpv080102/
> Mi réz lehet ott! Bár ha elég sûrûn és kiszámíthatatlanul járnak majd

Hát nemtom, de van egy olyan sejtésem, hogy tévedés van a cikkben. Azt
írják, hogy a vonatban állandómágnesek vannak, és a sín tartalmazza a
tekercseket teljes hosszban.... hát ez így valahogy nem az igazi. Mi
vezérli ezeket a tekercseket? Hogy fog ez függeni a vonat vezetőjének az
akaratától? Itt valami nem stimmel.

Nekem sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy a vonatban vannak a tekercsek,
és a sín tök passzív, kevés drága anyagot tartalmaz, megfelel egy
aszinkron motor forgórészének, és a vonat maga állítja elő alul a haladó
mágnestert. Legalábbis számomra ez tűnik logikusnak.

A totalcar szerinti megoldás marha valószerűtlen, nem logikus, és pokoli
drága. Nem, mintha az, amit én vázoltam, olyan olcsó lenne.

Azt nem tudom, hogy a szerelvény súlyának a megtartását hogy szokták
megoldani. Ebből a célból lehetnek a sínbe is mágnesek építve, de az is
megoldható, hogy ezt is hasonlóan, örvényáramú módszerrel oldják meg. Na
meg persze, ha már halad, szerepe van biztos a levegőnek is, annyira is
el tudom képzelni, hogy talán alárendelt szerephez jut a mágneses
pozicionálás. Na de ezt megintcsak én képzeltem el. Nagyon kézenfekvőnek
találom, hogy kis résekben sűrített levegőt alkalmaznak a sín-szerelvény
távoltartásától, de ez csak mm-es rés lehet. A mágneses móka pedig a
továbbításra van használva csak. Na jó, a szerelvény súlyát lehet, hogy
részben mágessel tarttatják meg. De ugye itt nem ilyen egyszerű a dolog.
Ha pl billenni akar a szerelévény, mert utasok átmennek egyik oldalról a
másikra, a keletkezett nyomatékot is fel kell valaminek vennie. Nem
érhet össze a sín és a vonat pillantokra sem, mert nemigen van kenés. Ha
meg van, az maga a levegő, akkor viszont megoldhatja a csapágyhézagot
is.

Mik lehetnek a tények?

hjozsi


 _____________ NOD32 2755 (20071229) Informci _____________

Az zenetet a NOD32 antivirus system megvizsglta.
http://www.nod32.hu




More information about the Elektro-etc mailing list