[elektro-etc] nyári gumi
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Dec 18 12:18:03 CET 2008
Azt sem fogjak fel sokan hogy egy trabant meg egy ferrari kozott oriasi a
kulonbseg.
225/45 R17-es normalis gumikkal, Koni gatlokkal szerelt elol 4 dugattyús
brembo fekes
teljesen atlagos (gátló nem gyári, minden más az) pl alfa 166-al 180-rol
fekezni egyet eleg erdekes elmeny.
Feljön a tüdődből a slájm :) Ugyan ezt egy virsli gumis ruhasszekrennyel
sosem csinalod meg, ketszer tulmelegszik a tarcsa ezalatt.
(Tarcsakat kell majd cserelnem sajna.... akit érdekel, talaltam egy ceget:
www.nitrac.co.uk ugy nez ki nem dragabb mint a gyári cucc...elég
meggyőző... )
Gumi egy dolog, futómű egy másik, lengéscsillapítók egy harmadik, kocsi
súlyeloszlása a negyedik, fektarcsak, fekbetetek stb...
Gumi fontos, de hiába a jó gumi ha a kocsi vmi merev
hatso hidas cucc pl.
Vagy vmi tré gátló van benne ami miatt az orra az aszfalt alatt azonnal, a
feneke
meg az egekben.
Egy multilink hatso futomu elkepeszto sokat szamit. Alig van suly
rajta, nagyon finoman kell tennie a dolgat...
Aztan pl a multkori esetem.
Mikor kijött elém egy corsa-s... benne a terhes anyukával az anyosulesen.
Volt vagy a 8. hónapban...hatalmas pocija volt.
Vizes uton fek... kocsi persze nem állt meg...
Kormany balra, parkoló autók előttem, kormány vissza. ESP minden nelkul
tette a kocsi a dolgat.
(Csak ABS van a kocsimban, semmi más)
Egy jardaszeli oszlopot sodortam el összvissz. Mostani kb zsiruj (muszakilag
hibatlan)
1.3 shoppingmániás picsáknak szánt berelt autoval ha ugyan ezt megcsinalom
Vagy felborulok, vagy belemegyek a parkoló autóba hatulrol... de hogy vissza
nem hozom az utra az tuti ilyen minimal serulessel...
A.
----- Original Message -----
From: "Acs Gabor" <agabor at electrodesign.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Thursday, December 18, 2008 10:20 AM
Subject: Re: [elektro-etc] nyári gumi
> Azért vannak fokozatok. Bringázáshoz semmi védőfelszerelést nem hordok. A
> kamionnal frontális esetén csak a mindenható gondoskodása marad (vagy
> szerencse, nevezzük ahogy akarjuk). De a pálya szerintem egy szélsőséges
> eset, 160-180 körül már nagyon gyorsan történnek a dolgok. Azt nem fogják
> fel páran, hogy a gázt nyomni bárki tudja, ahhoz nem kell tehetség. De
> reakcióidő, fékút, stb. az nagyjából egyforma mindenkire vonatkozóan.
>
> A gumi szerintem a normál fosőrnek is számít. Nem kell ide túl sok
> elmélet, nálam ég és föld már olyan 3 fok körül a különbség a téli és
> nyári között. Négyévszakost még nem próbáltam. De a nyárit érezni, hogy
> elszakadozik az úttól már akkor, ha úgy parkolok, hogy koppanásig tekerem
> a kormányt.
> Nincs mérési eredményem a négyévszakosról, de ha azt mutatná, hogy 120-ról
> nulláig 20m csak a különbség, én már rákölteném a pénzt. Ha nem lenne az
> időfaktor (ha elhiszem, hogy tényleg csak 4 évet bír egy gumi), akkor
> majdnem mindegy lenne, hogy 2 készlet 4 évszakost, vagy 1-1 készlet
> téli/nyárit használok. Na jó, még ez sem igaz, mert a cserélgetés is jó
> pénzbe kerül.
>
>
> Gábor
>
> 2008.12.17. 22:24 keltezéssel, Charles Hoss írta:
>> Acs Gabor írta:
>>> Ha olvastad a Famulus által belinkelt cikket, ott jól látszik, hogy nem
>>> csak a 99%-ról van szó, hanem történnek tök váratlan dolgok. Mész
>>> százzal, egyszercsak egy fal van előtted. Itt jön egyrészt az, hogy jó
>>> gumival a féktávod x, rosszal meg x+30, másrészt hogy jó gumival 100-nál
>>> x, 160-nál mondjuk 2x. És itt szinte semmi nem múlik a sofőr ügyességén,
>>> akármekkora fittipaldi, az ügyessége elhanyagolható a váratlan esemény
>>> következményeihez (és a törvényszerű fékút növekedéshez) képest.
>> igen - teljesen jol latod a dolgot - vannak kivedhetetlen dolgok az
>> eleteben . a kerdes az hogy ha nem abs mentes autoban ulsz , van legzsak
>> , nem ittal , nem vagy amator es tanultal autot vezetni es defenziven
>> vezetsz , akkor javitottal a tulelesi statisztikadon mondjuk x00
>> szazalekot - mennyit er meg tovabbi x ezrelek ? mennyit er meg tenyleg ?
>> hajlando lennel kiadni erte husz ezer ft-ot , szazat ? otszazat ? ha
>> eltekintunk az elettartami , avulasi kerdesektol amik siman elvihetik a
>> befektetes hasznat - nehany ezrelek , szazalek nyereseg megeri ezt ? ha
>> igen , akkor tiszta lelkiismerettel raulnek egy motorra , robogora ? amin
>> se legzsak , se abs ? ha felulnel a robogora , akkor vennel fel hozza
>> sisakot ? testpancelt ? csizmat ? cordura ruhat ? kengurubor , vagy
>> marhabor ruhat vennel ? milyen protektorokat vennel bele ?
>> kicsit tulaggodjuk ezeket a dolgokat . ha a harmadik - negyedik
>> generacios abs kozotti elterest boncolgatjuk ,akkor egy robogora ulo
>> ember gyakorlatilag ongyilkosnak szamit . ugyanez van a full teli es a
>> negyevszakos gumi kozotti elteres eseten . ha fel oraval korabban
>> indulhatok , az tobbet hoz mint a teli gumik valaha fognak . nincs
>> garancia arra hogy nem esik elem egy kamion es nincs ra garancia hogy
>> amikor fekezek , akkor nem jelenti elet es halal kozotti elterest a
>> teli - sima gumi kozotti erteres - de szerintem az hogy ez jelentene a
>> differenciat , az kb elenyeszo . ha azt szamolom ossze hogy hanyszor
>> utkoztem kamionnal frontalisan az elmult par evben ... hat nem erne meg .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> _____________ NOD32 3700 (20081217) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list