[elektro-etc] nyári gumi
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Thu Dec 18 10:20:24 CET 2008
Azért vannak fokozatok. Bringázáshoz semmi védőfelszerelést nem hordok.
A kamionnal frontális esetén csak a mindenható gondoskodása marad (vagy
szerencse, nevezzük ahogy akarjuk). De a pálya szerintem egy szélsőséges
eset, 160-180 körül már nagyon gyorsan történnek a dolgok. Azt nem
fogják fel páran, hogy a gázt nyomni bárki tudja, ahhoz nem kell
tehetség. De reakcióidő, fékút, stb. az nagyjából egyforma mindenkire
vonatkozóan.
A gumi szerintem a normál fosőrnek is számít. Nem kell ide túl sok
elmélet, nálam ég és föld már olyan 3 fok körül a különbség a téli és
nyári között. Négyévszakost még nem próbáltam. De a nyárit érezni, hogy
elszakadozik az úttól már akkor, ha úgy parkolok, hogy koppanásig
tekerem a kormányt.
Nincs mérési eredményem a négyévszakosról, de ha azt mutatná, hogy
120-ról nulláig 20m csak a különbség, én már rákölteném a pénzt. Ha nem
lenne az időfaktor (ha elhiszem, hogy tényleg csak 4 évet bír egy gumi),
akkor majdnem mindegy lenne, hogy 2 készlet 4 évszakost, vagy 1-1
készlet téli/nyárit használok. Na jó, még ez sem igaz, mert a
cserélgetés is jó pénzbe kerül.
Gábor
2008.12.17. 22:24 keltezéssel, Charles Hoss írta:
> Acs Gabor írta:
>> Ha olvastad a Famulus által belinkelt cikket, ott jól látszik, hogy
>> nem csak a 99%-ról van szó, hanem történnek tök váratlan dolgok. Mész
>> százzal, egyszercsak egy fal van előtted. Itt jön egyrészt az, hogy
>> jó gumival a féktávod x, rosszal meg x+30, másrészt hogy jó gumival
>> 100-nál x, 160-nál mondjuk 2x. És itt szinte semmi nem múlik a sofőr
>> ügyességén, akármekkora fittipaldi, az ügyessége elhanyagolható a
>> váratlan esemény következményeihez (és a törvényszerű fékút
>> növekedéshez) képest.
> igen - teljesen jol latod a dolgot - vannak kivedhetetlen dolgok az
> eleteben . a kerdes az hogy ha nem abs mentes autoban ulsz , van
> legzsak , nem ittal , nem vagy amator es tanultal autot vezetni es
> defenziven vezetsz , akkor javitottal a tulelesi statisztikadon
> mondjuk x00 szazalekot - mennyit er meg tovabbi x ezrelek ? mennyit er
> meg tenyleg ? hajlando lennel kiadni erte husz ezer ft-ot , szazat ?
> otszazat ? ha eltekintunk az elettartami , avulasi kerdesektol amik
> siman elvihetik a befektetes hasznat - nehany ezrelek , szazalek
> nyereseg megeri ezt ? ha igen , akkor tiszta lelkiismerettel raulnek
> egy motorra , robogora ? amin se legzsak , se abs ? ha felulnel a
> robogora , akkor vennel fel hozza sisakot ? testpancelt ? csizmat ?
> cordura ruhat ? kengurubor , vagy marhabor ruhat vennel ? milyen
> protektorokat vennel bele ?
> kicsit tulaggodjuk ezeket a dolgokat . ha a harmadik - negyedik
> generacios abs kozotti elterest boncolgatjuk ,akkor egy robogora ulo
> ember gyakorlatilag ongyilkosnak szamit . ugyanez van a full teli es a
> negyevszakos gumi kozotti elteres eseten . ha fel oraval korabban
> indulhatok , az tobbet hoz mint a teli gumik valaha fognak . nincs
> garancia arra hogy nem esik elem egy kamion es nincs ra garancia hogy
> amikor fekezek , akkor nem jelenti elet es halal kozotti elterest a
> teli - sima gumi kozotti erteres - de szerintem az hogy ez jelentene
> a differenciat , az kb elenyeszo . ha azt szamolom ossze hogy
> hanyszor utkoztem kamionnal frontalisan az elmult par evben ... hat
> nem erne meg .
>
> bye
> dexter
>
>
> _____________ NOD32 3700 (20081217) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list