[elektro-etc] nyári gumi

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Thu Dec 18 10:20:24 CET 2008


Azért vannak fokozatok. Bringázáshoz semmi védőfelszerelést nem hordok. 
A kamionnal frontális esetén csak a mindenható gondoskodása marad (vagy 
szerencse, nevezzük ahogy akarjuk). De a pálya szerintem egy szélsőséges 
eset, 160-180 körül már nagyon gyorsan történnek a dolgok. Azt nem 
fogják fel páran, hogy a gázt nyomni bárki tudja, ahhoz nem kell 
tehetség. De reakcióidő, fékút, stb. az nagyjából egyforma mindenkire 
vonatkozóan.

A gumi szerintem a normál fosőrnek is számít. Nem kell ide túl sok 
elmélet, nálam ég és föld már olyan 3 fok körül a különbség a téli és 
nyári között. Négyévszakost még nem próbáltam. De a nyárit érezni, hogy 
elszakadozik az úttól már akkor, ha úgy parkolok, hogy koppanásig 
tekerem a kormányt.
Nincs mérési eredményem a négyévszakosról, de ha azt mutatná, hogy 
120-ról nulláig 20m csak a különbség, én már rákölteném a pénzt. Ha nem 
lenne az időfaktor (ha elhiszem, hogy tényleg csak 4 évet bír egy gumi), 
akkor majdnem mindegy lenne, hogy 2 készlet 4 évszakost, vagy 1-1 
készlet téli/nyárit használok. Na jó, még ez sem igaz, mert a 
cserélgetés is jó pénzbe kerül.


Gábor

2008.12.17. 22:24 keltezéssel, Charles Hoss írta:
> Acs Gabor írta:
>> Ha olvastad a Famulus által belinkelt cikket, ott jól látszik, hogy 
>> nem csak a 99%-ról van szó, hanem történnek tök váratlan dolgok. Mész 
>> százzal, egyszercsak egy fal van előtted. Itt jön egyrészt az, hogy 
>> jó gumival a féktávod x, rosszal meg x+30, másrészt hogy jó gumival 
>> 100-nál x, 160-nál mondjuk 2x. És itt szinte semmi nem múlik a sofőr 
>> ügyességén, akármekkora fittipaldi, az ügyessége elhanyagolható a 
>> váratlan esemény következményeihez (és a törvényszerű fékút 
>> növekedéshez) képest.
> igen - teljesen jol latod a dolgot - vannak kivedhetetlen dolgok az 
> eleteben . a kerdes az hogy ha nem abs mentes autoban ulsz , van 
> legzsak , nem ittal , nem vagy amator es tanultal autot vezetni es 
> defenziven vezetsz , akkor javitottal a tulelesi statisztikadon 
> mondjuk x00 szazalekot - mennyit er meg tovabbi x ezrelek ? mennyit er 
> meg tenyleg ? hajlando lennel kiadni erte husz ezer ft-ot , szazat ? 
> otszazat ? ha eltekintunk az elettartami , avulasi kerdesektol amik 
> siman elvihetik a befektetes hasznat - nehany ezrelek , szazalek 
> nyereseg megeri ezt ? ha igen , akkor tiszta lelkiismerettel raulnek 
> egy motorra , robogora ? amin se legzsak , se abs ? ha felulnel a 
> robogora , akkor vennel fel hozza sisakot ? testpancelt ? csizmat ? 
> cordura ruhat ? kengurubor , vagy marhabor ruhat vennel ? milyen 
> protektorokat vennel bele ?
> kicsit tulaggodjuk ezeket a dolgokat . ha a harmadik - negyedik 
> generacios abs kozotti elterest boncolgatjuk ,akkor egy robogora ulo 
> ember gyakorlatilag ongyilkosnak szamit . ugyanez van a full teli es a 
> negyevszakos gumi kozotti elteres eseten . ha fel oraval korabban 
> indulhatok , az tobbet hoz mint a teli gumik valaha fognak . nincs 
> garancia arra hogy nem esik elem egy kamion es nincs ra garancia hogy 
> amikor fekezek , akkor nem jelenti elet es halal kozotti elterest a 
> teli - sima gumi kozotti erteres - de szerintem az hogy ez jelentene 
> a  differenciat , az kb elenyeszo . ha azt szamolom ossze hogy 
> hanyszor utkoztem kamionnal frontalisan az elmult par evben ... hat 
> nem erne meg .
>
> bye
> dexter
>
>
> _____________ NOD32 3700 (20081217) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list