[elektro-etc] nyári gumi
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Wed Dec 17 23:02:13 CET 2008
>Akkor mennyivel ment elotte? Nem kellett volna ilyen tempohoz nagyobb
>kovetesi tavolsag?
"Október legvége volt, hideg, ködös idővel. " ...
"sokszor lestem a kilométerórára, ami
olyan 110-130 között mutatott "
Ki tudja talan nyari gumival fekezett a
hideg, paras ezert kisse csuszos aszfalton
..es kellett volna az 30 meter fekut kulonbseg.
Talan tartotta is NAGYGOBB tavolsagot
elorelatoan csak elotte esetleg ...
epp teligumival fekeztek ....
ha felteszem, hogy
az elso auto mondjuk
110 km/h es 9 m/sec2 (teligumi)
a masodik auto pedig
140 km/h es 6 m/se2 (nyari csuszva)
Akkor a teli-nyari miatt nem kevesebb
82 meter !!! extra kövtáv noveles kellene
Ha csak a normal kovtavot tartja (1 sec-nyi ut)
akkor OTT ahol a teligumis pl. mar kb. 50-re lassult
a kamion kikerulo manoverhez.... OTT a
nyaris MÉG ~100-al !!!!! bizony....ÜTKÖZIK...
De ettol rosszabb, hogy
BARMIKOR ellophatja kovetesi tav
jelentos reszet a palyan pl. a masik
savbol akarmiert bekolbaszolo jarmu
...es akkor lőtte az extra ovatos kövtávnak
Mert egy 200 meterre levo ovatoskodo ele
bizony barki siman gond nelkul bemegy pl.
Szoval azt kell szem elott taratni, hogy
RELATIVE ne legyen az emerfijja
sokkal rosszabb helyzetben a tobbiekhez
kepest pl a fekhatasban....
A soforok legalabb 95%-a pedig
nem fittipaldi...es ezert nem tud
ugyes lenni a nyarival baj eseten
Nekik (es nekem is) NAGYOBB
eselyt ad a meguszasra a teligumi.....
...raadasul jobb-konnyebb is vezetni teligumikon
ilyenkor...ezt meg tudom tapasztalatbol....
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list