[elektro-etc] arok-fa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Nov 6 16:11:21 CET 2007


jhidvegi írta:
> Topybear wrote:
> 
>> Ettől még a fenti összefüggés állni fog, a statisztikák ezt mutatják.
> 
> Igazad van. Végülis nem ez a bajom, hanem a hatóságok ezekből az 
> adatokból levont következtetése, miszerint legszívesebben 5km/h-ra 
> csökkentenék általánosan és egyetemlegesen minden gépjármű (beleértve a 
> légijárműveket is) sebességét. :)
...
> Így van, és pont ezekben lehet az eb elhantolva. Pl ha csupa olyan ember 
> lenne az utakon, akik szeretnek gyorshajtani, és egyformán, tehát 
> mondjuk 90 van megengedve, de mind 120-szal szeret menni, akkor 
> gyakorlatilag nem történik ilyen okból előzgetés. Tehát, ha minden egyes 
> baleseti okot egyberaknak, és eszerint is megnézik, lehet, hogy egy 
> darab indokolatlanul lassan hajtó miatt jóval több baleset történik, 
> mint a gyorshajtók miatt, csak a tényleges balesetben már a lassan 
> hajtó, aki kiváltotta az egészet (ha jogilag nem is vétkes), az sehol 
> sincs az okok között. 

szerencsere azert keszulnek komoly (nem csak a hulye intezkedesekhez 
alapot ado hamis) statisztikak europaban .
par eve forditottam egyet a motorosokrol - ott egyertelmuen kiderult 
hogy az ossz statisztika szerint a motoros legtobbszor vetlen a 
balesetben - amikor vetkes akkor : nincs jogsija , friss a jogsija 
(leginkabb hat honaposnal fiatalabb) friss a motorja (leginkabb hat 
honapnal fiatalabb) es csak nagyon ritkan reszeg vagy drogos .

tobb ezer balesetet elemeztek egesz europaban - nem a rendori dontesek , 
hanem a kepek , nyomok alapjan , helyszini adatok alapjan iteltek .

nalunk es autos temaban szerintem a friss jogsi , friss auto , diszko , 
sietos kozlekedes , csucsforgalom miatti idegeskedes , betartas 
(igazsagosztok) a potencialis veszelyeztetok . de ez csak egy becsles , 
rendes statisztikat aligha tudunk csinalni - egyszeruen az orszag merete 
es a gyorshajtasi kampany miatt

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list