[elektro-etc] arok-fa
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Nov 6 16:11:21 CET 2007
jhidvegi írta:
> Topybear wrote:
>
>> Ettől még a fenti összefüggés állni fog, a statisztikák ezt mutatják.
>
> Igazad van. Végülis nem ez a bajom, hanem a hatóságok ezekből az
> adatokból levont következtetése, miszerint legszívesebben 5km/h-ra
> csökkentenék általánosan és egyetemlegesen minden gépjármű (beleértve a
> légijárműveket is) sebességét. :)
...
> Így van, és pont ezekben lehet az eb elhantolva. Pl ha csupa olyan ember
> lenne az utakon, akik szeretnek gyorshajtani, és egyformán, tehát
> mondjuk 90 van megengedve, de mind 120-szal szeret menni, akkor
> gyakorlatilag nem történik ilyen okból előzgetés. Tehát, ha minden egyes
> baleseti okot egyberaknak, és eszerint is megnézik, lehet, hogy egy
> darab indokolatlanul lassan hajtó miatt jóval több baleset történik,
> mint a gyorshajtók miatt, csak a tényleges balesetben már a lassan
> hajtó, aki kiváltotta az egészet (ha jogilag nem is vétkes), az sehol
> sincs az okok között.
szerencsere azert keszulnek komoly (nem csak a hulye intezkedesekhez
alapot ado hamis) statisztikak europaban .
par eve forditottam egyet a motorosokrol - ott egyertelmuen kiderult
hogy az ossz statisztika szerint a motoros legtobbszor vetlen a
balesetben - amikor vetkes akkor : nincs jogsija , friss a jogsija
(leginkabb hat honaposnal fiatalabb) friss a motorja (leginkabb hat
honapnal fiatalabb) es csak nagyon ritkan reszeg vagy drogos .
tobb ezer balesetet elemeztek egesz europaban - nem a rendori dontesek ,
hanem a kepek , nyomok alapjan , helyszini adatok alapjan iteltek .
nalunk es autos temaban szerintem a friss jogsi , friss auto , diszko ,
sietos kozlekedes , csucsforgalom miatti idegeskedes , betartas
(igazsagosztok) a potencialis veszelyeztetok . de ez csak egy becsles ,
rendes statisztikat aligha tudunk csinalni - egyszeruen az orszag merete
es a gyorshajtasi kampany miatt
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list