[elektro-etc] auto suritett levegovel

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 5 13:22:21 CEST 2007


jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
> 
>>> Tudom én, csakhát ugye, ha valaki a fékezéseket motorfékkel csinálja
>>> állandóan, akkor a kuplung jóval gyorsabban kopik. A cseréje jóval
>>> macerásabb.
>>
>> nem kopik joval gyorsabban . miert tenne ?
> 
> Mert nem evidens, hogy gázadással kezdjük a fékezést.

ez eddig vilagos :) en a "joval" -on akadtam fel .

> félreértjük egymást. A kuplung mindenképpen felemészt energiát, ha 
> különböző sebességgel forgó tömegeket hoz egy fordulatszámra. És ez az 
> energia nem függ attól, hogy milyen gyorsan történik ez az összekapcsolás.

csak ez nem az auto teljes mozgasi energiaja hanem csak a blokk es a 
valto fordulatszamatol fugg - tehat nem a kuplung fekezi az autot .

>> csak nem igazan helyes . a motorfeknel a blokk "fekez" fogyaszt
>>  energiat , nem a kuplung . az akkor lenne ha a motort leallitanam ,
> 
> Jó, de én az összekapcsolásról beszéltem. A kuplung attól kopik, ha sok 
> az ilyen összekapcsolás, nem a motorfékezéstől.

igen , persze - de nezz meg egy kuplungot es az osszes fekbetet a sulyuk 
, feluletuk vastagsaguk alapjan - es vedd hozza a fordulatot amin 
mukodnek (difiattetel) azt mondanam hogy a kuplung a fekbetetek 
sokszorosat kell elviselje - tehat egyreszt a kupung nem kapja meg a 
teljes mozgasi energiat , csak a motorfek inditasakor egy morzsat , 
masreszt ezt egy joval nagyobb tomegu alkatresz veszi fel -tehat az 
elettartama nem valtozik lenyegesen .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list