[elektro-etc] auto suritett levegovel
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 5 13:22:21 CEST 2007
jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
>
>>> Tudom én, csakhát ugye, ha valaki a fékezéseket motorfékkel csinálja
>>> állandóan, akkor a kuplung jóval gyorsabban kopik. A cseréje jóval
>>> macerásabb.
>>
>> nem kopik joval gyorsabban . miert tenne ?
>
> Mert nem evidens, hogy gázadással kezdjük a fékezést.
ez eddig vilagos :) en a "joval" -on akadtam fel .
> félreértjük egymást. A kuplung mindenképpen felemészt energiát, ha
> különböző sebességgel forgó tömegeket hoz egy fordulatszámra. És ez az
> energia nem függ attól, hogy milyen gyorsan történik ez az összekapcsolás.
csak ez nem az auto teljes mozgasi energiaja hanem csak a blokk es a
valto fordulatszamatol fugg - tehat nem a kuplung fekezi az autot .
>> csak nem igazan helyes . a motorfeknel a blokk "fekez" fogyaszt
>> energiat , nem a kuplung . az akkor lenne ha a motort leallitanam ,
>
> Jó, de én az összekapcsolásról beszéltem. A kuplung attól kopik, ha sok
> az ilyen összekapcsolás, nem a motorfékezéstől.
igen , persze - de nezz meg egy kuplungot es az osszes fekbetet a sulyuk
, feluletuk vastagsaguk alapjan - es vedd hozza a fordulatot amin
mukodnek (difiattetel) azt mondanam hogy a kuplung a fekbetetek
sokszorosat kell elviselje - tehat egyreszt a kupung nem kapja meg a
teljes mozgasi energiat , csak a motorfek inditasakor egy morzsat ,
masreszt ezt egy joval nagyobb tomegu alkatresz veszi fel -tehat az
elettartama nem valtozik lenyegesen .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list