[elektro-etc] auto suritett levegovel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 5 12:11:56 CEST 2007


charles hoss wrote:

> itt sajnos jol belathato a technologiai elteres - ha az elettartam,
> kapacitas a cel  akkor a lemezeknek a leheto legtavolabb kell lennie ,

Ezt nem értem. Mitől lesz nagyobb a kapac, ha távolabb vannak a lemezek? 
Tudtommal van az ólom, aminek a felületén lezajlik némi kémiai 
átalakulás, és ennek a felületnek kell nagynak lennie, meg annyi 
löttynek bent lennie, hogy ez a változás lezajlódhasson. Ezen túli 
távolítás semmi előnnyel nem jár.

Az élettartam nem tudom pontosan, mitől függ, valszleg a deformációkhoz 
van köze.

> ha az inditoaram , akkor a leheto legkozelebb - a hajtoakkuk nem

Minden aksinál előny, ha közel vannak a lemezek, mert kisebb a belső 
ellenállás.

> bennuk talan van meg mas elteres is - pl hogy ne forduljon vissza egy
> cella se a terheles alatt , a belso ellenallasuk relative nagy kell
>  legyen , hogy az elteres ne fokozza a differenciakat es igy tovabb .

Sorba kötött aksiknál a visszafordulást nem akadályozza meg a nagy belső 
ellenállás! Párhuzamosan kötötteknél meg nincs ilyen.

> nem igazan konnyu a dolog .

Akkut gyártan tényleg nem lehetne házilag könnyen. Asszem a mai aksiknál 
az a lényege a kezelésmentességnek pl, hogy állati tiszta anyagokat 
használnak. Amit most bányásztam ki az autóból, annak is csak valszleg 
az egyik cellája volt nem eléggé tiszta, az sok vizet vesztett. A 
többiben alig volt vízszint csökkenés évek alatt. A régi, 
betöltögethetős aksiknál ez elég komoly volt, sűrűn kellett töltögetni.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list