[elektro-etc] auto suritett levegovel

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 5 11:54:05 CEST 2007


jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
> 
>> inditoakkubol 150-160 K
>> gagyi uzemibol ugy 280
>> pancellemezes , rezgesallo , tobb eves elettartamu akkubol ket eve
>> 460-480 korul kerult
> 
> És nagyon nagy a különbség köztük? Nem az van, hogy az indítóaksi azért
> jóval olcsóbb, mert azt iszonyú tömegben gyártják? Annak is
> rezgésállónak kell lennie, ha belegondolunk, hogy hány évig szolgálnak
> egy-egy autóban, ráadásul elég közel a motorhoz, ahol rezgés is van,
> meleg is van, amit szintén nem kedvel egy akku.
> 
> Valami olyasmit sejtek, mint a klíma és a profi hőszivattyú között. 
> Lehet, hogy ugyanazokat az építőelemeket használják mindkettőnél, de a 
> hőszivattyúnak nevezett rendszer alapkészüléke mégis másfél-két 
> nagyságrenddel drágább.

itt sajnos jol belathato a technologiai elteres - ha az elettartam, 
kapacitas a cel  akkor a lemezeknek a leheto legtavolabb kell lennie , 
ha az inditoaram , akkor a leheto legkozelebb - a hajtoakkuk nem 
lehetnek spiralcellasok es rendes mennyisegu folyadek kell legyen bennuk
talan van meg mas elteres is - pl hogy ne forduljon vissza egy cella se 
a terheles alatt , a belso ellenallasuk relative nagy kell legyen , hogy 
  az elteres ne fokozza a differenciakat es igy tovabb .

nem igazan konnyu a dolog .
csinalni nem tudok akkut - pedig lehet hogy az lenne a nyero ha meg 
tudnam onteni oket .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list