[elektro-etc] ulesfutes nr2.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 24 15:56:25 CET 2007


Fuzesi Arnold wrote:
> Jaja, igy korrekt.

Na mindegy, az előző emil már elment, bocs utólag is.

> Én továbbra is a kapcstápot erőltetném. Bár karácsony körül nem lesz
> egyszerű, az ember feneke meg ilyenkor a legfázósabb :)

Így van, én ezért aztán mindig kánikulásra fűtöm fel a gépet egy másfél 
kW-os kis ventillátoros vacakkal, ami borulás ellen fel van szerelve egy 
nagyobb furnérszerű lemezre. Ha van idő, még a havat is leolvasztja, 
sőt, megszárítja az ablakokat is. :-) De az se megvetendő, hogy belül is 
mindent kiszárít, a padlóra behordott, leolvadt havat is felszárítja. 
Beüléskor meg minden meleg, az ülés, az összes felület, a levegő, volán, 
minden. És ha a fűtésventit nem kapcsolom be, hagyom, hogy a motor saját 
magát melegítse csak, az is elég hamar felmelegszik, addig kitart a 
belső hő. Ha nem kéne kiszállni, gatyában-trikóban, mezitláb is lehetne 
télen így autózni. :-)

Ha most vennék egy ilyet ebből a célból, már inkább 2kW-osat vennék, az 
gyorsabb. És nagyon fasza lenne, ha a motor is fel lenne elektromosan 
fűtve. Már sokat dumáltunk róla itt, de még nem leltem meg az egyszerű 
módját a dolognak. Mert ugye kell keringetés is... szóval nem 
tökegyszerű. Bár azért ki kéne próbálni, nincs-e olyan pont, ahova 
berakva valami lájtosabb fűtőtestet, sima gravitációs cirkulációval is 
felmelegedne a motor, és meghagynám persze az utastér fenti fajta 
fűtését.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list