[elektro-etc] ulesfutes nr2.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 24 15:56:25 CET 2007
Fuzesi Arnold wrote:
> Jaja, igy korrekt.
Na mindegy, az előző emil már elment, bocs utólag is.
> Én továbbra is a kapcstápot erőltetném. Bár karácsony körül nem lesz
> egyszerű, az ember feneke meg ilyenkor a legfázósabb :)
Így van, én ezért aztán mindig kánikulásra fűtöm fel a gépet egy másfél
kW-os kis ventillátoros vacakkal, ami borulás ellen fel van szerelve egy
nagyobb furnérszerű lemezre. Ha van idő, még a havat is leolvasztja,
sőt, megszárítja az ablakokat is. :-) De az se megvetendő, hogy belül is
mindent kiszárít, a padlóra behordott, leolvadt havat is felszárítja.
Beüléskor meg minden meleg, az ülés, az összes felület, a levegő, volán,
minden. És ha a fűtésventit nem kapcsolom be, hagyom, hogy a motor saját
magát melegítse csak, az is elég hamar felmelegszik, addig kitart a
belső hő. Ha nem kéne kiszállni, gatyában-trikóban, mezitláb is lehetne
télen így autózni. :-)
Ha most vennék egy ilyet ebből a célból, már inkább 2kW-osat vennék, az
gyorsabb. És nagyon fasza lenne, ha a motor is fel lenne elektromosan
fűtve. Már sokat dumáltunk róla itt, de még nem leltem meg az egyszerű
módját a dolognak. Mert ugye kell keringetés is... szóval nem
tökegyszerű. Bár azért ki kéne próbálni, nincs-e olyan pont, ahova
berakva valami lájtosabb fűtőtestet, sima gravitációs cirkulációval is
felmelegedne a motor, és meghagynám persze az utastér fenti fajta
fűtését.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list