[elektro-etc] ulesfutes nr2.

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Dec 24 15:44:36 CET 2007


Az L-R szerepet n*10Hz-en egy direktben erre kiepitett kabel  a futeshez nem 
nagyon fogja eljatszani.
Ahhoz KHz-ek kellenek.

4700uF & 0.01 ohm törésponti frekije 3388 Hz.

1ohm-nal is 35Hz.... de a törésponti freki 10-szerese kell minimum legyen a 
kapcsolofreki hogy az ne legyen észrevehető hullámosságú, azaz ilyen esetben 
is 300Hz környéke minimum.

1ohm meg 10A-nel 10V fesz esés lenne. 0.01 ohm realisabb...

Az L-ről meg ne is beszéljünk.... Egy 1-2 méteres vezetékdarab L-je parezer 
uF-al nem partiz Hz-en fog szurni.
A kondi L-je nagyobb lesz mint a vezetéké :)

A.
----- Original Message ----- 
From: "Moczik Gabor" <pm_levlista at progzmaster.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Monday, December 24, 2007 3:15 PM
Subject: Re: [elektro-etc] ulesfutes nr2.


Fuzesi Arnold wrote:
> 20Kg :)))
>
> Felejtsd el ekkora frekire az LC-t...
> Kapcstap akkormár...
>
> párszor 1000uF-al itt semmire nem mész, csak feleslegesen nehezebb lesz 
> tole a kocsi ->
> többet fogyaszt -> rosszabbul gyorsul :DDD
>
> Vicces is lenne ha egy 70Ah környéki akku mellé egy párszor*1000uF-ot téve
> megoldódna a gond.

Senki nem beszelt arrol, hogy a 0.2Hz-es freki altal okozott kapcsolasi
tranzienseket ki fogja simitani, ahhoz valoban 20kilos kondi kell. Arrol
volt szo, hogy n*10Hz-re kell emelni a frekit, es ahhoz kell egy "ertelmes"
(n*1000uF) pufferkondi, az L illetve R szerepet meg majd eljatsza az
odavezeto kabel. Valoszinuleg tokeletes lesz, de ketseg eseten ra kell
akasztani egy szkopot az akku sarura, valoszinuleg nem fog kulonosebben
latszodni a kapcsolofreki.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list