[elektro-etc] porszivo javitas

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
Mon Dec 24 13:20:51 CET 2007


Tudod Jozsi, az autoszerelo, meg a szivsebesz beszelgetnek, hogy hogy 
lehet az, hogy a sivsebeszt jobban megfizetik, mint az autoszerelot?
Erre kerdezi vissza a sebesz a szerelot, hogy probalt-e mar jaro motor 
mellett szelepet cserelni? :-)

De elmelet ide, vagy oda, a regi motorokban nem feltetlenul volt 
"beagyazva" a kommutator szegmens, illetve lehet kikaparni koszt a 
szegmensek kozul..  ezt meg a regi tt-zeuke modellvasut motorjan is 
tudom neked demonstralni, (anno par ilyet rendbetettem :-) )
Bar tudom, ez neked nem meggyozo, mert nem durungaram :-) :-P



jhidvegi wrote:

> Erdos Zoltan wrote:
> 
>> inkabb denszeszes van izopropilos fulpucoloval, mert a hezagokba
>> felgyulo szen meglepi dolgokat tud.. :-(
>>
>> szoval a reseket is illik szepen kipuceralni, hamar szetszedted..
> 
> 
> Hááát, üzem közben nem piszkálnék oda éghető oldószerekkel. :-))
> (Jó, sejtem, hogy nem üzem közben nyúlkálnál oda vele, csak kekeckedek.)
> 
> Amúgy meg a kommutátorszeletek között nem hézag, hanem műanyag szokott 
> lenni, tehát ott nem gyűlhet fel szénpor meg ilyesmi. Amúgy is 
> kipörgetné, nagyon nagy ám ott a centrifugális/petális (nézőpont 
> kérdése) erő. Hirtelen számolgattam: a fordulatszám lehet akár 20ezer is 
> (sikítónál 40 fölötti). A kommutátor legyen 3 centi átmérőjű. 20ezernél 
> az omega (szögsebesség) 2100 rad/s körüli. A centriakármi gyorsulás meg 
> r*omega^2=1,5e-2*2100^2=66ezer, tehát 6600g körüli. Az már nagyon húzós 
> ám! Nem lehet ilyen feltételek mellett sokmindennek csak úgy meggyűlnie 
> a résekben.
> 
> hjozsi
> 
> 



More information about the Elektro-etc mailing list