[elektro-etc] porszivo javitas
Erdos Zoltan
silverst at t-online.hu
Mon Dec 24 13:20:51 CET 2007
Tudod Jozsi, az autoszerelo, meg a szivsebesz beszelgetnek, hogy hogy
lehet az, hogy a sivsebeszt jobban megfizetik, mint az autoszerelot?
Erre kerdezi vissza a sebesz a szerelot, hogy probalt-e mar jaro motor
mellett szelepet cserelni? :-)
De elmelet ide, vagy oda, a regi motorokban nem feltetlenul volt
"beagyazva" a kommutator szegmens, illetve lehet kikaparni koszt a
szegmensek kozul.. ezt meg a regi tt-zeuke modellvasut motorjan is
tudom neked demonstralni, (anno par ilyet rendbetettem :-) )
Bar tudom, ez neked nem meggyozo, mert nem durungaram :-) :-P
jhidvegi wrote:
> Erdos Zoltan wrote:
>
>> inkabb denszeszes van izopropilos fulpucoloval, mert a hezagokba
>> felgyulo szen meglepi dolgokat tud.. :-(
>>
>> szoval a reseket is illik szepen kipuceralni, hamar szetszedted..
>
>
> Hááát, üzem közben nem piszkálnék oda éghető oldószerekkel. :-))
> (Jó, sejtem, hogy nem üzem közben nyúlkálnál oda vele, csak kekeckedek.)
>
> Amúgy meg a kommutátorszeletek között nem hézag, hanem műanyag szokott
> lenni, tehát ott nem gyűlhet fel szénpor meg ilyesmi. Amúgy is
> kipörgetné, nagyon nagy ám ott a centrifugális/petális (nézőpont
> kérdése) erő. Hirtelen számolgattam: a fordulatszám lehet akár 20ezer is
> (sikítónál 40 fölötti). A kommutátor legyen 3 centi átmérőjű. 20ezernél
> az omega (szögsebesség) 2100 rad/s körüli. A centriakármi gyorsulás meg
> r*omega^2=1,5e-2*2100^2=66ezer, tehát 6600g körüli. Az már nagyon húzós
> ám! Nem lehet ilyen feltételek mellett sokmindennek csak úgy meggyűlnie
> a résekben.
>
> hjozsi
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list