[elektro-etc] porszivo javitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 24 10:30:16 CET 2007


Erdos Zoltan wrote:
> Jozsi!
>
> Most vitatkozom, nem lehet kezbol esztergalni.. legalabbis kommutatort
> nem.. meg a lazan hagyott eszterga is berezonalhat, nemhogy a kezber
> "erosen" megtartott csavarhuzo, vagy reszelo..
> a terepen elmegy, de csak tuzoltasnak.. utana meg kell rendesen
> csinalni..  tapasztalat...
> sot! az ovalitas ilyeten kezelese meg nagyobb ovalist tesz bele.. :-(

Akkor én csodagyerek vagyok, mert megcsnáltam. :-)

Ja, és szó sincs róla, hogy szabadkézből odatartom. Úgy tényleg semmit 
nem lehet csinálni. Le kell szorítani a motor kommutátora körül valami 
merev részhez, minél közelebb a kommutátorhoz. Ne vékony szerszám 
legyen, legyen neki tömege és merevsége.

Mondom, hogy párnásságot (képernyő hasonlat) sikerült már így 
kiküszöbölni.

A dolog hasonlít a féktárcsa leszabályozás helyszíni módjához. Ezt is 
sokszor csináltam már, régen fúrógéppel megforgatott zsigulikeréken, 
újabban könnyebb, mert a kerék maga is tud forogni (elsőkerék 
meghajtás). A flexet kell hasonló módszerrel nekinyomni. Itt mondjuk nem 
szokott ütés lenni, csak felületi ronda körkörös hornyok, amik miatt 
veszettül tud sikítani a fék. Ezt nem nehéz eltávolítani ezzel a 
módszerrel.

Persze ezt is le lehet szerelni, be lehet fogni gépbe, de nekem van egy 
ronda sejtésem: az a felület, aminél fogva meg lehet fogni a tárcsát, 
nem igazán fut a csapágyfelületekkel. A gépben tökéletes lesz, de menet 
közben már üt. A saját beszerelt állapotú forgatásánál ez nem jön így 
elő.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list