[elektro-etc] (no subject)
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Dec 14 00:42:31 CET 2007
jhidvegi wrote:
> Igen. Nekem az tetszik benne, hogy egyesíti az ékszíj előnyeit a
> laposszíj hajlékonyságával. Az előbbi miatt szóba jöhetnek kis
> körülölelési szögek, az utóbbi miatt meg lecsökken a ráhajlásból és
> lefutásból adódó surlódás, korrektebbül számolható áttétel, és abszolút
> nem káros, ha hátulról görgővel benyomják pl a kiskerék mellett, hogy
> nagyobb legyen mégis a körülölelés.
>
> Én még azt is el tudom képzelni, hogy lehet kapni direkt a szíjhoz való
> kést, ami helyből kidrehálja a megfelelő méretű hornyokat. :-)
Biztos lehet, csak valszeg nem feherember penztarcajahoz meretezett ara van.
Kisipari korulmenyek kozott 1db megfelelo ek alaku kessel tobb hornyot
esztergalni a lehetseges megoldas.
> Ha át kell rakosgatni, akkor szerintem valamiféle feszítési mód
> elkerülhetetlen, mert fix tengelytávnál csak legyilkolni lehet a
> tárcsákról.
Fix tengelytav nem mukodik kulon szijfeszito nelkul, _csak_ a rugalmas
szijaknal. Ekszij eseten, ha pl. 3 van egy gepen, meg azt is szokas nezni
hogy azonos szeriabol legyen (van rajta szamozas), ugyanigy 1db-ot
tartalekba venni ertelmetlen.
> De ez a hátulról csapágy (esetleg kieg persellyel, hogy a
> szélesség meglegyen), karon, rugóval... a laza oldalon szerintem nem egy
> nagy ügy.
Tobb csapagyat kell osszerakni egymas melle, es akkor novelheto a szelesseg.
Rugos feszito csak akkor jo, ha a forgasirany (illetve a terhelesi irany)
fix. Ha nem igy van, akkor nem igazan jo.
Egyebkent ha a kozepso tengely a ket szelso tengely vonalabol kifele
huzhato, meg mellesleg oldaliranyba is mozdithato, akkor mindket szijat
lehet vele egyidejuleg fesziteni.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro-etc
mailing list