[elektro-etc] (no subject)

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Dec 14 00:42:31 CET 2007


jhidvegi wrote:
> Igen. Nekem az tetszik benne, hogy egyesíti az ékszíj előnyeit a 
> laposszíj hajlékonyságával. Az előbbi miatt szóba jöhetnek kis 
> körülölelési szögek, az utóbbi miatt meg lecsökken a ráhajlásból és 
> lefutásból adódó surlódás, korrektebbül számolható áttétel, és abszolút 
> nem káros, ha hátulról görgővel benyomják pl a kiskerék mellett, hogy 
> nagyobb legyen mégis a körülölelés.
> 
> Én még azt is el tudom képzelni, hogy lehet kapni direkt a szíjhoz való 
> kést, ami helyből kidrehálja a megfelelő méretű hornyokat. :-)

Biztos lehet, csak valszeg nem feherember penztarcajahoz meretezett ara van.
Kisipari korulmenyek kozott 1db megfelelo ek alaku kessel tobb hornyot 
esztergalni a lehetseges megoldas.

> Ha át kell rakosgatni, akkor szerintem valamiféle feszítési mód 
> elkerülhetetlen, mert fix tengelytávnál csak legyilkolni lehet a 
> tárcsákról.

Fix tengelytav nem mukodik kulon szijfeszito nelkul, _csak_ a rugalmas 
szijaknal. Ekszij eseten, ha pl. 3 van egy gepen, meg azt is szokas nezni 
hogy azonos szeriabol legyen (van rajta szamozas), ugyanigy 1db-ot 
tartalekba venni ertelmetlen.

> De ez a hátulról csapágy (esetleg kieg persellyel, hogy a 
> szélesség meglegyen), karon, rugóval... a laza oldalon szerintem nem egy 
> nagy ügy.

Tobb csapagyat kell osszerakni egymas melle, es akkor novelheto a szelesseg.
Rugos feszito csak akkor jo, ha a forgasirany (illetve a terhelesi irany) 
fix. Ha nem igy van, akkor nem igazan jo.

Egyebkent ha a kozepso tengely a ket szelso tengely vonalabol kifele 
huzhato, meg mellesleg oldaliranyba is mozdithato, akkor mindket szijat 
lehet vele egyidejuleg fesziteni.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list