[elektro-etc] tuvok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Oct 19 22:57:59 CEST 2006
jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> nezzuk csak - elinditok egy vonatot kelet fele - mondjuk 1.3 mach
>> sebesseggel - a sulya m*g minusz a centrifugalis ero ketszerese ,
>> mert a sajat sebessege es a fold keruleti sebessege osszeadodik - es kb
>> egyenlo elinditok egy vonatot nyugat fele - a sulya m*g - nagyobb ,
>> mert a kerultei sebessegbol kivonodik a sajat sebessege - tehat
>> effektive all , a fold forog alatta . a sulya nagyobb mint az elobb -
>> tehat ha a keletre tarto vonat egy emelkedon megy fel , majd szep
>> nagy ivben megfordul es viszajon ugyanazon a palyan akkor kelet fele
>> konnyebben ment fel a kisebb sulya miatt , mint az ellenkezo iranyba
>> , mert ott nagyobb a
>> sulya - amikor visszaer a kezdopontba , akkor tobbletenergiaja lesz .
>
>
> Majd elgondolkozok rajta, de zsigerbol ez örökmozgó. Mert ugye ha
> kintrol nézzük a Földet magát, akkor mindegy, hogy benne milyen
> anyagáramlások vannak, akár lehet neki saját kémiai meg bármilyen
> energiaforrása, nem tudja a perdületét csökkenteni vagy növelni,
> miközben o egyedül áll a nagy semmiben, és forog.
>
> Ugyanakkor ezzel a módszerrel - surlódás nélkül - a többletenergiájú
> vonat megint visszafordulhatna, és egyre több energiával térne vissza,
> vagy felhasználhatnánk az energiát másra, szóval perpetum mobile.
>
> De ez csak a globális felfogás. Biztos vagyok benne, hogy sima newtoni
> mechanikával is kiderül a turpisság.
igen , szerintem a dolog egyszeruen a fold forgasat csokkenti .
ha most egy kicsit csavarok a peldan - akkor a vonat ugyanigy mozogjon -
csak egy korpalyan - megdontve kelet-nyugati iranyban -
ahogy koroz , eleinte lassan kesobb gyorasan , lassan no a mozgasi
energiaja - ezt az energianovekedest egy dologbol tudja fedezni - a fold
forgasabol - tehat ez az elrendezes a kelet nyugati iranyban dontott
porgettyuvel energiat csatol ki a forgo rendszerbol
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list