[elektro-etc] tuvok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Oct 19 22:43:38 CEST 2006


charles hoss wrote:

> nezzuk csak - elinditok egy vonatot kelet fele - mondjuk 1.3 mach
> sebesseggel - a sulya m*g minusz  a centrifugalis ero ketszerese ,
> mert a sajat sebessege es a fold keruleti sebessege osszeadodik - es kb
> egyenlo elinditok egy vonatot nyugat fele - a sulya m*g - nagyobb ,
> mert a kerultei sebessegbol kivonodik a sajat sebessege - tehat
> effektive all , a fold forog alatta . a sulya nagyobb mint az elobb -
> tehat ha a keletre tarto vonat egy emelkedon megy fel , majd szep
> nagy ivben megfordul es viszajon ugyanazon a palyan akkor kelet fele
> konnyebben ment fel a kisebb sulya miatt , mint az ellenkezo iranyba , 
> mert ott nagyobb a
> sulya - amikor visszaer a kezdopontba , akkor tobbletenergiaja lesz .

Majd elgondolkozok rajta, de zsigerbol ez örökmozgó. Mert ugye ha kintrol 
nézzük a Földet magát, akkor mindegy, hogy benne milyen anyagáramlások 
vannak, akár lehet neki saját kémiai meg bármilyen energiaforrása, nem tudja 
a perdületét csökkenteni vagy növelni, miközben o egyedül áll a nagy 
semmiben, és forog.

Ugyanakkor ezzel a módszerrel - surlódás nélkül - a többletenergiájú vonat 
megint visszafordulhatna, és egyre több energiával térne vissza, vagy 
felhasználhatnánk az energiát másra, szóval perpetum mobile.

De ez csak a globális felfogás. Biztos vagyok benne, hogy sima newtoni 
mechanikával is kiderül a turpisság.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list