[elektro-etc] koburkolas

Topybear topybear at chello.hu
Thu Oct 12 10:27:21 CEST 2006


Követ gyalogutaknál sok esetben jól tömörített, 
8-10 centiméter vastag murva, salak, sóder vagy 
kavics ágyazatra raknak, a terméskõ lapok fugáit 
meg cementhabarccsal szokták kitölteni, ahogy 
láttam (ehhez valami adalékot szoktak keverni, 
hogy fagyálló legyen, ha jól emlékszem 
légpórusképzõnek hívják). Gépkocsibehajtóknál 
15-20 centis, tömörített salak, sóder, kavics, 
vagy zúzottkõ ágyazatot láttam/mondtak. Ezekhez 
mindenképp vízelvezetõ alap kell, hogy télen a fagy nehogy megemelje!

>Kérdéseim:
>a,     kell-e ilyen hézag egyáltalán,

Ha rugalmas fugázót használsz, akkor szvsz nem. 
Bár a betonba lehet, hogy kellene, akkor meg a köveknél sem árt.

>b,     tegyek-e 2 - 3 szál 8-as betonvasat a kÅ‘ alatti  betonba?
>        Úgy gondoltam, hogy kb. 10cm vastag lesz a beton, és abba
>süllyesztem bele a hasított követ.
>        A kocsibejárónál vastagabb lesz, mert ott teherautó is bejöhet.

A kocsibejárót mindenképp bevasalnám a helyedben. 
A járdához csak akkor raknék, ha nagyon laza a talaj.

>c,      4 : 1  vagy  5 : 1 legyen a sóder-cement arány?  ( 4 : 1 re
>gondoltam, mivel kültér )

Én 3:1:0.5-re (homokos kavics:cement:víz) raknám. 
Erõs, fagyálló betonhoz én inkább ezt keverném.

>d,     elegendÅ‘-e fugázáshoz az 3:1 arányú anyag, vagy inkább a flexibilis
>fugázók valamelyikét használjam?
>            Ha elég mélyen besüllyesztem a betonba, akkor talán nem kellene
>sok fugázó

Elvileg elég kellene legyen az adalékolt 
cementhabarcs, de ha fugázó, akkor ne csak flexibilis, de fagyálló is legyen.

Topy



More information about the Elektro-etc mailing list