[elektro-etc] koburkolas
Topybear
topybear at chello.hu
Thu Oct 12 10:27:21 CEST 2006
Követ gyalogutaknál sok esetben jól tömörített,
8-10 centiméter vastag murva, salak, sóder vagy
kavics ágyazatra raknak, a terméskõ lapok fugáit
meg cementhabarccsal szokták kitölteni, ahogy
láttam (ehhez valami adalékot szoktak keverni,
hogy fagyálló legyen, ha jól emlékszem
légpórusképzõnek hívják). Gépkocsibehajtóknál
15-20 centis, tömörített salak, sóder, kavics,
vagy zúzottkõ ágyazatot láttam/mondtak. Ezekhez
mindenképp vízelvezetõ alap kell, hogy télen a fagy nehogy megemelje!
>Kérdéseim:
>a, kell-e ilyen hézag egyáltalán,
Ha rugalmas fugázót használsz, akkor szvsz nem.
Bár a betonba lehet, hogy kellene, akkor meg a köveknél sem árt.
>b, tegyek-e 2 - 3 szál 8-as betonvasat a kÅ alatti betonba?
> Úgy gondoltam, hogy kb. 10cm vastag lesz a beton, és abba
>süllyesztem bele a hasított követ.
> A kocsibejárónál vastagabb lesz, mert ott teherautó is bejöhet.
A kocsibejárót mindenképp bevasalnám a helyedben.
A járdához csak akkor raknék, ha nagyon laza a talaj.
>c, 4 : 1 vagy 5 : 1 legyen a sóder-cement arány? ( 4 : 1 re
>gondoltam, mivel kültér )
Én 3:1:0.5-re (homokos kavics:cement:víz) raknám.
Erõs, fagyálló betonhoz én inkább ezt keverném.
>d, elegendÅ-e fugázáshoz az 3:1 arányú anyag, vagy inkább a flexibilis
>fugázók valamelyikét használjam?
> Ha elég mélyen besüllyesztem a betonba, akkor talán nem kellene
>sok fugázó
Elvileg elég kellene legyen az adalékolt
cementhabarcs, de ha fugázó, akkor ne csak flexibilis, de fagyálló is legyen.
Topy
More information about the Elektro-etc
mailing list