[elektro-etc] volt szavak értelmezése, németautó-utálat, autómárkák

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Nov 4 00:16:07 CET 2006


Varga Zoltán wrote:
>
> Nekem meg a kettős ^ van az "agyamba égetve" de sajnos a következő 
> kocsim mégsem Citroen lesz, mert egyhamar nem lesz annyi pénzem, hogy 
> egy fiatal hidropneumatikus modellt meg tudjak venni. Meg jelenleg 
> nincs középkategóriás hidrós modelljük a palettán, csak luxuskategóriás.
>
> Az egyetlen "német" autó, amit el tudnék képzelni magamnak, az a Ford 
> Focus, de csak dízelben. (A dízeljét a PSA-val együtt fejlesztették.)
:) nemet auto mi ? hogyis hivtak az alapitot ? heinrich ford ? vagy 
megis inkabb henry ?
sajnos a kontrolling naluk is elszurta a minoseget - nemreg lattam egy 
musort a cnn-en az uj fordok leegeserol - a tempomat kikapcsolo gomba 
kinai hulladek es a rossz elektronikai tervezes miatt idonkent 
kigyulladnak :(
sajnos mar ok sem a regiek , bar nem felejtenek olyan durvan mint az 
opel : uj vectra tesztvezetesen voltam (meghivtak) es beultem - csillog 
a muszerek koruli kromkeret - barhonnan sut a nap , zavaro . bazi nagy 
krom opel logo a legzskon (ha a muszerfal nem vakitana elegge) krom 
valtogomb (mocskos nehez es raadasul telen elmeny lehet megfogni) az 
egesz auto can-buszos , a muszerfalon meri a kulso fenyt hogy a 
napfenyhez kompenzaljon a klima , de a fedelzeti szamitogep ejszakai 
modba valt ha bekapcsolom a tompitottat , az A-oszlop olyan vastag hogy 
akar egy egesz kamion elbujhat mogotte ... ot perc alatt ennyi 
ergonomiai hibat talaltam .
> Szintén a céges autónkkal kapcsolatban tudnék mesélni 2 debreceni 
> márkaszerviz viselt dolgairól...
hat , debrecenben sem minden fenekig tejfel
> 13 éves a Citroenem, és csak ott van rajta rozsda, ahol a törés után 
> rosszul javították.
nekem mondod ? terepjaro versenyzesre hasznalt jeep - ket helyen 
rozsdasodott - korbe a keretnel , mert flexxel tisztitottak ki a 
ragasztott szelvedo maradekait , es ott ahol a fenyezeshez megcsiszoltak 
a horganyzott acel kasznit
> Ezt töredelmesen elismerem, a francia autókhoz drága az alkatrész.
> Bár ez érdekes. A néhai szocialista AUTOKER végnapjaiban, a 90-es évek 
> elején megjelent egy érdekes összehasonlító táblázat.
> Ha _elméletben_ minden alkatrészt megvennél a kereskedelemben, és te 
> raknád össze magadnak az autót, akkor alkatrészárakon hányszorosába 
> kerülne ugyanaz az autó.
> A szocialista modelleknél kb. 1.3-1.6 szorzó jött ki.
> A németeknél 2-2.5.
> A franciákra 3.5 körüli értéket hoztak ki. Legmeredekebb a japán volt, 
> amire 7-szeres értéket kaptak.
akkor . ma mar nem ennyire rossz a helyzet . a discovery-n szokott lenni 
a wheeler dealers - ok is olcson veszik az alkatreszeket .
nem immos , kutya kozonseges mitsu l400 kulcs es zargarnitura 236000huf 
- ugyanez kipolszkihoz 1820huf . nyilvan aranyosan jobb :)

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list