[elektro-etc] volt szavak értelmezése, németautó-utálat, autómárkák
Papp Zoltán
zombi at c2.hu
Fri Nov 3 20:19:12 CET 2006
2006.11.03. 18:36:57 dátumon Varga Zoltán <radios at satrax.hu> írta:
> Bár ez érdekes. A néhai szocialista AUTOKER végnapjaiban, a 90-es évek
> elején megjelent egy érdekes összehasonlító táblázat.
> Ha _elméletben_ minden alkatrészt megvennél a kereskedelemben, és te
> raknád össze magadnak az autót, akkor alkatrészárakon hányszorosába
> kerülne ugyanaz az autó.
> A szocialista modelleknél kb. 1.3-1.6 szorzó jött ki.
> A németeknél 2-2.5.
> A franciákra 3.5 körüli értéket hoztak ki. Legmeredekebb a japán volt,
> amire 7-szeres értéket kaptak.
Én inkább az egységnyi idő alatt ráköltött pénzmennyiséget nézném, azon
melyik lenne a nyerő?
Nekem egyébként a francia autók büdösek, ugyan nekem egy sem volt (és
valószínűleg nem is lesz egyhamar), de sok ismerősömnek volt Renault,
Peugeot, Citroën, és sorra haltak meg, állandóan szervizbe jártak velük,
stb... Persze ezek főleg 6-7 évesnél fiatalabb modellek voltak.
Egybehangzó véleményük szerint inkább ülőgarnitúrát kellene gyártaniuk,
mert tagadhatatlanul nagyon kényelmesek, csak nem kellene túllépniük az
ágyneműtartó mechanikai problémáin.
Renaultól max. F1-es autót vennék, úgyis abba ölik a pénzüket :-) Jó lenne
vele kátyúzni :-D
Az igaz, ha most kellene új autót vennem, mondjuk 10 évre, akkor nem
tudnék választani. (Mondjuk az elmúlt 3 év új autói alapján)
--
Papp Zoltán
OneWay Electronics
More information about the Elektro-etc
mailing list