[elektro-etc] futes ezredszerre
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 13 10:18:34 CET 2006
jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> lehet hogy nem is nagyon letezik motorfek - nagyjabol azt az energiat
>> veszted el amit egyebkent az uzemeltetesebe is bele kell fektess - ha
>> siman forgatod a blokkot .
>
>
> Akkor járható lenne az az üzemmód, ha már nem lehet hengereket kiiktatni,
> hogy felgyorsítok, aztán motor kikapcs, és gurulás...
miert ne tudnal hengereket kiiktatni ?
ha hengerenkenti befecskendezesed van egy rendes autoban (nem hullik
szet a hatarra meretezett csapagy a plusz terhelestol)
akkor a lambda szonda megfelelo atalakitasaval szabadon lekapcsolhatsz
-egy-ket hengert
ha ez sem megy , akkor a szivoternyomasmeros injektort legtomegmerosre
alakitva kipufogogaz visszavezetessel is javithatod a feltoltest .
> Amúgy a motorfék természetesen létezik, és nem csak annyi energiát emészt
> fel, amennyi a motor forgatásához kell (surlódás legyőzése csak),
> különben
> egy hegyről való lejövés tök másképp nézne ki.
akkor ha legkozelebb hegyen jarsz , akkor probald ki azt hogy elindulsz
lefele egy lejton , leveszed a gyujtast (kormanyzarral ovatosan) es
gurulas kozben hol padlogazt , hol semmit nem adsz neki - ha rangat az
auto akkor van elteres az uresen jaro hengerek es a feltoltott hegerek
energiaigenye kozott .
egy probat meger - nekem ugy tunt hogy bar nagyon arra vartam hogy lesz
, nincs elteres .
> stimmel, hogy ha csak mondjuk üresben megy a motor, akkor ugyanúgy
> megvannak
> az energianyelő szakaszok, mint a beszívás fojtással, kell sűríteni,
> amihez
> szintén energia kell, viszont motorfék üzemben nincs robbanás (nem kap
> benzint a járgány), nincs, ami megtermelje ezeket az energiákat. És úgy
> tűnik, mintha tényleg csak ebben különbözne.
a szivas energiat emeszt fel - a surites nem , effektive visszajon az
amit a suritesbe fektettel - padlogaznal a szivas nem emeszt fel
energiat - ott a surites eszi - nagyjabol ugyanazt .
> Legegyszerűbb esetben ez az utóbbi is elég lenne azzal, hogy több levegőt
> engedni be, és nuku benzin.
ezt ki tudod probalni - fent leirtam - nem mukodne .
> Persze valahogy úgy vezérelni az egészet, hogy a fékhez hozzá kelljlen
> nyúlni, hogy ezek a pluszok aktiválódjanak.
>
> Csinálnak ilyesmit?
igen - a motorfeket ugy szoktak csinalni hogy visszkapcsolnak igy a
tobbet forgo blokk tobbet emeszt fel - igy a fekrol leveszed a terhelest .
szerintem a mai piacon nem lenne ertelme egy ilyen rendszernek - egy
fekbetet garnitura lassan kibirja az auto teljes elettartamat
bye
dexter
>
> hjozsi
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list