[elektro-etc] benzin-diesel :-)

Füzesi Viktor fuzvik at gmail.com
Tue Dec 12 22:49:25 CET 2006


Halász Ferenc írta:

Szia,

En ugytudom az SJ es a CF teljesitmenyszint egybeesik tehat
ha ez a minimum eloiras az autohoz akkor jo bele, egyebkent
a lenyeg az hogy az eloirtnal magasabb helyen szerepeljen, tehat
S(benzin) vagy C(dizel) utani betu az eloirt vagy annal "hatrebb levo"
legyen..tehat dizelnel eloiras pl a CF akkor CG CH CI is jo bele,
csakugye nincs ertelme bele onteni mert 2*annyiba kerul..
az SJ/CF szint felett mar nincs egybeeses, szigoruan dieselt a dieselhez,
benzinest a benzines szbad hasznalni!! Ugyanigy a viszkozitasosztalyoknal,
annyi megkotessel ha minimum eloiras pl a 15W-40 akkor a W 
(hidegviszkozitassal)
nem nagyon ildomos lejjebb menni, mert a 15W-s olajhoz meretezett 
csapagyhezagokbol
kifolyik a higabb olaj. (pongyola fogalmazasert bocs:) A felső, "meleg" 
ertekekkel feljebb
lehet menni, de annak is csak akkor van ertelme ha utod a vasat:)

Van itt egy jokis oldal, sok hasznos infot tartalmaz:
http://www.llac.hu/hirlevel/doc14.html

(a docot atirva 11 vagy 12...13stb re ujabb cikkeket lehet 
bongeszni..sajna vmiert nem lehet
a fooldalrol...vmi gebasz van a javaval...)

Viktor

> van kitéve, mint a benzinesben. (Nagyobb hőmérséklet, nyomás)
> Gyanúm, hogy a dieseles olajnak többet kell bírnia, így ha
> azt töltök benyás motorba, (nem akarok!!!), akkor nem lesz semmi
> baj. Ha benyáshoz való olajat töltenék a dieselmociba, akkor
> esetleg valamit nem bír annyi ideig.
> Fenti csak agymenés, de mégis érdekelnének az _indokok_ meg
> az "igazság" a témában.             Üdv: HFeri
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list