[elektro-etc] benzin-diesel :-)

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 12 19:26:24 CET 2006


Halász Ferenc wrote:

> Neeeem!!! Nem flame!
> A kérdésem komoly! :-)
> Sorakozik egymás mellett két sor 5l-es motorolaj.
> Egyik is 10W-40 -es, és a másik is. DDDdddde!
> Egyik _benzinüzemű_ motorokhoz, a másik mög _dieselhez_.
> Rájuk vagyon írvall!
> Kérdésem: Mi van, ha a dieselhez valót betőtöm a benzines
> mororjába??? Mi lehet a különbség?
> Sejtésem szerint a dieselben az oil nagyobb igénybevételnek
> van kitéve, mint a benzinesben. (Nagyobb hőmérséklet, nyomás)
> Gyanúm, hogy a dieseles olajnak többet kell bírnia, így ha
> azt töltök benyás motorba, (nem akarok!!!), akkor nem lesz semmi
> baj. Ha benyáshoz való olajat töltenék a dieselmociba, akkor
> esetleg valamit nem bír annyi ideig.
> Fenti csak agymenés, de mégis érdekelnének az _indokok_ meg
> az "igazság" a témában.             Üdv: HFeri 

a vegso igazsag nem nalam van .
csak annyit mondanek hogy a dizel blokk altalaban mas igenybevetelt 
jelent az olaj szamara - a hofok alacsonyabb , a fordulat alacsonyabb , 
a keringo kosz mennyisege jelentosen magasabb - tehat ott a 
koromreszecskeket oldatban tarto tisztito adalek fontosabb , mig a 
benzinesnel az oxidacio lehet a szuk keresztmetszet - igy ott a hofok 
stabilla tevo adalekok vannak tobbsegben .

amit erdemes meg megnezni a viszkozitason kivul (nem az , de annak 
szoktak hivni a 10w40-et) az a teljesitmenyszin - api S..x. valamilyen 
betu - ahogy tavolodik az A-tol , ugy no a teljesitmenyszintje .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list