[elektro-etc] fogyasztas

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Aug 22 15:08:17 CEST 2006



jhidvegi wrote:
> 
>> a kesobbi fejlettebb egy kipufogogaz visszavezetesben es egy plusz
>> valtofokozatban , mechanikus lockup-ban ter el .
> 
> Jójó, de hogy csinálják konkrétan? Hova vezetik?

ha a chevy-t kerdek , a pillangoszelep moge vezetik , a legtomegmero 
moge . igy nem kavarja meg az injektort

a kispokban ugy akarom megcsinalni hogy cirkalaskor (nem alapjarat , nem 
veggaz) - ranyitom a kipufogogazt hutve a karbi mogotti terre - igy 
kisebb a vakuum ,kisebb szivas , megis jobban feltoltott motorral fogok 
menni .

> Szerintem megoldható a katalizátor használata is. Gondolom, az a baj a 
> katalizátorral, hogy nem kap üzemanyagot se, meg oxigént se eleget, 
> viszont fel kell melegednie.

nem oldhato meg normalisan - de ertelme sincs . a nemetek csinaltak 
elektromosan futott katalizatort , meg hoszabalyzottat , de _nem_ vagyok 
hajlando energiat , uzemanyagot pazarolni a kornyezetvedelem 
csicsazasara - mert ez nem kornyazetvedelem . ha az angol sportkocsik 
megtehetik hogy varosi es orszaguti tompitast epitettek a hoskorban , 
akkor ez szamomra kovetendo pelda - katalizator a melygarazsba (ha mar 
nagyon akarja valaki) - es full nyitott rendszer orszagutra

> Azért csak van valamekkora éghető anyag még, valamennyi CO mindig akad 
> egy kiéheztetett motornál is, oxigént meg kintről is be lehet juttatni, 
> illetve van lehetőség a katalizátort rohadtul kiszigetelni (hőszigetelni).

akkor elolvad ha elkezded terhelni a motort es reszterhelesbol kilep - 
nem jo .

> Olyat is lehetne (egyelőre) játszani, hogy más az elmélet, és más a 
> gyakorlat... akarom mondani, más a vizsga és más a közlekedés. :-)

csak olyat lehet . a mai szabalyok nem ertunk vannak .
a zoldkartyas szetporgetes ennek szep peldaja .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list