[elektro-etc] fogyasztas
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Aug 22 12:48:16 CEST 2006
egyszer olvastam egy nagyon szemleletes magyarazatot az egr-re (exhaust gas recirculation, kipuff visszavezetes)
a motorral az a baj, hogy a legnagyobb teljesitmeny aranyos a loketterfogattal, tehat eros motorhoz nagy hengerek kellenek.
viszont ha kisebb teljesitmeny kell (alapjarat, utazas, lassu haladas), akkor ugye jobb lenne egy kisebb motor hatasfok szempontjabol. hogyan csokkentsuk a henger meretet menet kozben??? kellene bele valami ballasztot benyomni, ami nem egheto, nincs benne oxigen, nem vesz reszt a folyamatokban, nem huti a motort, es lehetoleg gaz halmazallapotu, mert ha szilard nem fer el a dugatttyu. hat futott argon pl jo lenne, de a kipuff gaz sem rosszabb.
vajk
----- Original Message ----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Tuesday, 22 August, 2006 11:50:17 AM
Subject: Re: [elektro-etc] fogyasztas
charles hoss wrote:
> alapjarati fuvokat lezaro elektromos szelep kellene
Ez régi szoci autókban nem általános? A zsiguliban mintha lett volna ilyen.
Sőt, kétféle módi is rémlik, az egyik, ami elektromos, a másik, ami vákuumos
játék, tehát pl motorfék üzemben zárta el az alapjárati benzinfúvókát valami
trükkös mechanikával kapcsolgatva valami mikrokapcsolót.
Tehát, ha ilyet szeretnél, akkor szerintem készen megvehetők az elemei. Maga
a mágnesszelepes fúvóka is, ami valszleg simán becsavarható az üresjárási
benzinfúvóka helyére. (Persze nemtom, a kispoláknál is így van-e.)
> tudnam csinalni a szegenyitett kevereket - persze a legjobb meg
> mindig a kipufogogaz visszavezetes - remelem lesz idom megcsinalni
Ennek mi a lényege? Erről még nem hallottam. Ha a levegő helyére vezeted,
tehát a pillangószelep elé, akkor gáz van, mert elégetlen benzin fog
távozni, meg CO. Ha mögé, akkor ezt is kéne tudni valahogy vezérelni,
mondjuk egy másik pillangószeleppel, de azt nem tudom, mi mozgatná, és
milyen elv alapján.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list