[elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ

Csihar Zoltán csihar.zoltan at digitron.hu
Fri Aug 11 13:12:39 CEST 2006


Hali!

Javaslatom:
Józsi alábbi számítással alátámasztott levelét küldje vissza András a
BKV-nak. Kiáncsi lennék a reagálásukra. Ti nem?

Üdvözlettel: Csihar Zoltán
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of jhidvegi
> Sent: Friday, August 11, 2006 1:00 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
> 
> Huszti Andras wrote:
> 
> > Vegulis mind1, mert kerek-perec leirta a BKV, hogy ha lenne legkondi
> > azt a felso vezetek nem birna ki.
> 
> Okos, roppant okos. (volt, aki leírta). A 800kW-os hajtást elbírja, de a
> max
> pártíz kW-os légkondit nem. Agyam eldobom.
> 
> Ha a légkondi kimeneti teljesítménye mondjuk 30kW, azt már rohadtul
> megéreznék az utasok, sőt, alkalomadtán fáznának is, akkor a betáp
> teljesítmény kb 10kW vagy kevesebb. A felsővezeték 600V-os, az annyimint
> 17A. :-) Ennek nyilván a sokszorosát kibírja egyhelyben is, mondjuk legyen
> 50A. Ehhez 150kW körüli hűtőteljesítmény tartozik. Ettől a szokásos
> közlekedési viszonyok mellett is meg lehetne fagyni a villamosban. :-)
> 
> Nézzük csak a levegőt, amit hűthetne első közelítésben. Csak azért ezt
> számolom, mert ezt könnyű, a burkolatok hűtése más tészta, arról kevés
> infóm
> lehet.
> 
> Vegyük az egészet egy üres doboznak, ami 54m hosszú, 2,4m széles,
> ugyanilyen
> magas, ennyi levegő van benne. Ez durván 300m3.
> A levegő fajhője cp=kb 1,3kJ/m3K, tehát az egész levegő kb 400kJ/K. Ha
> ebbe
> benyomunk 150kW hűtést, az azt jelenti, hogy 2,6 másodpercenkét fog a
> léghőmérséklet 1 fokot csökkenni. Azaz 40 fokból kiindulva 2 percen belül
> eléri a fagypontot. :-) További 1-2 perc, és az utasok haján, szakállán,
> szempilláin megjelenne a dér. :-) Kis várakozás, és előállna az a szitu,
> ami
> abban a reklámban van, amiben a yard megállítja a nőt, az meg iszik egy
> korty kurvafriss nemtommit, és deresre leheli a pofát. :-)
> 
> Az mindegy, hogy a tárgyak, felületek melegek maradnak, ennyi idő után meg
> se mozdulnak, a levegő simán lehülne ennyire.
> 
> Szóval nagyon elcseszett duma volt ez, hogy a felsővezeték ígymegúgy.
> Nyilván nem kéne ilyen brutál hűtés a villamosba, de ez a brutál hűtés is
> csak 50A-t fogyasztana fent, amitől egy 6...10mm2-es kanóc se esne
> kétségbe.
> De a felsővezeték ennél jóval brutálisabb, az áramszedő is, ráadásul
> mindkettőnél a találkozási ponttól kétirányban közlekedik az áram.
> 
> Na meg ugye a 800kW-hoz bizony már 1300A-nél is több tartozik, erre van a
> felsővezeték és az áramszedő is méretezve.
> 
> Qrvára rühellem, amikor tök hülyének néznek. (Akkor is, ha talán sohasem
> fogok felszállni a combinóra, max azért fogok mégis, hogy kipróbáljam.)
> 
> Az is barom duma - utólag belegondolva -, hogy x tonnát kell emiatt
> cipelnie
> a villamosnak pluszban. 1. nem számít, mert visszatáplálás van, tehát a
> tömegekbe befordított energia visszanyerődik. A surlódási/gödrülési
> ellenálást nehogymá lényegesen befolyásolja. 2. Nemtom, ki tervezi a
> légkondit, de ha tonnás nagyságrendű a szerkezet, akkor az hűtőház, nem
> légkondi. 3. nehogymá ne lehessen akár a fő egységet le-felszerelni. 4.
> nehogymá ne lehessen fűtésre is használni, és ezzel állati sok energiát
> megtakarítani! Mert fűtésnél is meglenne az a kb 3-as jósági tényező.
> 
> Ezek egészen ostoba emberek, akik itt nyilatkoznak, vagy rohadtul
> félrevezették őket. Vagy a siemens kapja be, ott is lehetnek hihetetlenül
> ostoba emberek simán. Vagy egy tök elavult holmit sóztak ránk? Vagy még
> csak
> itt tart a technika náluk?
> 
> hjozsi
> 
> 
>  _____________ NOD32 1.1701 (20060810) Információ _____________
> 
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu




More information about the Elektro-etc mailing list