[elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Aug 11 12:59:55 CEST 2006
Huszti Andras wrote:
> Vegulis mind1, mert kerek-perec leirta a BKV, hogy ha lenne legkondi
> azt a felso vezetek nem birna ki.
Okos, roppant okos. (volt, aki leírta). A 800kW-os hajtást elbírja, de a max
pártíz kW-os légkondit nem. Agyam eldobom.
Ha a légkondi kimeneti teljesítménye mondjuk 30kW, azt már rohadtul
megéreznék az utasok, sőt, alkalomadtán fáznának is, akkor a betáp
teljesítmény kb 10kW vagy kevesebb. A felsővezeték 600V-os, az annyimint
17A. :-) Ennek nyilván a sokszorosát kibírja egyhelyben is, mondjuk legyen
50A. Ehhez 150kW körüli hűtőteljesítmény tartozik. Ettől a szokásos
közlekedési viszonyok mellett is meg lehetne fagyni a villamosban. :-)
Nézzük csak a levegőt, amit hűthetne első közelítésben. Csak azért ezt
számolom, mert ezt könnyű, a burkolatok hűtése más tészta, arról kevés infóm
lehet.
Vegyük az egészet egy üres doboznak, ami 54m hosszú, 2,4m széles, ugyanilyen
magas, ennyi levegő van benne. Ez durván 300m3.
A levegő fajhője cp=kb 1,3kJ/m3K, tehát az egész levegő kb 400kJ/K. Ha ebbe
benyomunk 150kW hűtést, az azt jelenti, hogy 2,6 másodpercenkét fog a
léghőmérséklet 1 fokot csökkenni. Azaz 40 fokból kiindulva 2 percen belül
eléri a fagypontot. :-) További 1-2 perc, és az utasok haján, szakállán,
szempilláin megjelenne a dér. :-) Kis várakozás, és előállna az a szitu, ami
abban a reklámban van, amiben a yard megállítja a nőt, az meg iszik egy
korty kurvafriss nemtommit, és deresre leheli a pofát. :-)
Az mindegy, hogy a tárgyak, felületek melegek maradnak, ennyi idő után meg
se mozdulnak, a levegő simán lehülne ennyire.
Szóval nagyon elcseszett duma volt ez, hogy a felsővezeték ígymegúgy.
Nyilván nem kéne ilyen brutál hűtés a villamosba, de ez a brutál hűtés is
csak 50A-t fogyasztana fent, amitől egy 6...10mm2-es kanóc se esne kétségbe.
De a felsővezeték ennél jóval brutálisabb, az áramszedő is, ráadásul
mindkettőnél a találkozási ponttól kétirányban közlekedik az áram.
Na meg ugye a 800kW-hoz bizony már 1300A-nél is több tartozik, erre van a
felsővezeték és az áramszedő is méretezve.
Qrvára rühellem, amikor tök hülyének néznek. (Akkor is, ha talán sohasem
fogok felszállni a combinóra, max azért fogok mégis, hogy kipróbáljam.)
Az is barom duma - utólag belegondolva -, hogy x tonnát kell emiatt cipelnie
a villamosnak pluszban. 1. nem számít, mert visszatáplálás van, tehát a
tömegekbe befordított energia visszanyerődik. A surlódási/gödrülési
ellenálást nehogymá lényegesen befolyásolja. 2. Nemtom, ki tervezi a
légkondit, de ha tonnás nagyságrendű a szerkezet, akkor az hűtőház, nem
légkondi. 3. nehogymá ne lehessen akár a fő egységet le-felszerelni. 4.
nehogymá ne lehessen fűtésre is használni, és ezzel állati sok energiát
megtakarítani! Mert fűtésnél is meglenne az a kb 3-as jósági tényező.
Ezek egészen ostoba emberek, akik itt nyilatkoznak, vagy rohadtul
félrevezették őket. Vagy a siemens kapja be, ott is lehetnek hihetetlenül
ostoba emberek simán. Vagy egy tök elavult holmit sóztak ránk? Vagy még csak
itt tart a technika náluk?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list