[elektro-etc] Sebesség
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sat Mar 12 22:02:11 CET 2016
Topybear <topybear at gmail.com> írta, 2016. 03. 12.:
> On 2016.03.12. 21:28, Xorn wrote:
>> Az autóipari szabvány szerint. Amúgy meg olyan műszer kerül beépítésre,
>> ami
>> 10%-os.
>>
> "Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságnak van egy vaskos paksamétája, a
> 39-es
> <http://www.unece.org/fileDAM/trans/main/wp29/wp29regs/r039r1e.pdf>.
> Tele számokkal, és mindenre kiterjedő útmutatóval a gyártók számára
> sebességmérő ügyben.
> Még azt is meghatározzák, hogy a sebességmérő kalibrálását 23 fokos (5
> fokos maximális eltéréssel) hőmérsékleten végezze a gyártó.
> *Na de jöjjön a lényeg: *a szabályzat világosan kimondja, hogy a
> sebességmérő sohasem mutathat kevesebbet a valós tempónál. Különben nem
> kerülhet forgalomba, el is felejtheti a piacra dobást a cég.
> Felfelé viszont engedélyezett a hiba, a valós sebesség 110 százalékával
> is haladhat akár a jármű, plusz 4-6 km/óra típustól függően. Vagyis
> 92-nél még simán előfordulhat, hogy csak 80-al haladunk, és így tovább.
> Minden gyártó így lövi be a műszereit, a pontossággal nem kockáztatják,
> hogy egy esetleges vizsgálattal a torkukra léphessen az Unió. "
>
> http://www.vezess.hu/vezetunk/2015/05/06/miert-csal-minden-kilometerora/
egy kerék 1 fordulata kb 2m-t halad előre (zsiguli, opel), ez
pontosan lemérhető,
ebből pl. a 80km/h kiszámolható, egy fordulatszámláló összebarkácsolható,
amelyik sípol pl. 80km/h felett, stb, szóval kézben tartható lenne....
> Topy
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list