[elektro-etc] agyváltó
joe-
jozsig at gmail.com
Tue Jun 21 00:16:57 CEST 2016
2016-06-20 22:06 keltezéssel, Ábrahám Gábor írta:
> Váltótól függ.
>
> Itt egy video a 3 sebességes Shimano Nexusról.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=Nx0I-4JdQ2k
>
> Ez a Nexus 7
>
> https://www.youtube.com/watch?v=b-IHIuSbRhY
>
> Az enyémnél van egy pötty azt hiszem a 3. fokozatnál, oda kell tekerni a
> váltókart.
> Van két egy pötty a váltó elforduló tárcsáin, azokat kell egymás mellé
> hozni.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=oJ5cDJKCCcA
>
> Gábor
>
>
....................................
Nekem 3 sebességes "Torpedó" agyváltóim vannak, ezek beállítása nem
okozott gondot.
Van egy 5 sebességes is ezzel kicsit nehezebb volt a beállítás, de
csak a kétbovdenes megoldás miatt.
kerék/lánckerék áttétele:
1: 2/3 II.3 =0.67
2: 7/9 I. 3 =0.78
3: 1 I-(II)2 =1.00
4: 9/7 I. 1 =1.29
5: 3/3 II.1 =1.50
Ötsebességesből mindkét oldalt jön ki lánc
(nem azonosak, Mohácson van szakember, aki nagyon ért hozzá,
és alkatrészei is vannak)
Van két 3-sebességes váltóm is (valahol) régiek, mindkettőnek
az volt a baja, hogy fékezéskor a felmelegedő zsír megsűrűsödött,
és a kontra nem tudott működésbe jönni. A fékező bronzegysége miatt
tartom, mert azt még nem sikerült újat venni. A zsírt, ha nem muszáj
nem cserélem, mert csak rosszabbat lehet venni.
A biciklit fejre állítva, pedált kézzel tekerve állítom a váltó
középső fokozatát, ezzel a szélsők is (általában) a helyére találnak.
A vékonyabbik bovdent használom, a vázba bebújtatva vezetem a kontrába.
A vékony bovden is kissé rugalmas, ez miatt gyenge rugóval húzom
a váltó felőli oldalon. Van még itt egy kicsi, erős, előfeszített rugó
is, ennek leginkább a váz csövére szerelt működtető-megoldásnál van
jelentősége, mert ha gyors váltás szükséges, ez egyenlíti ki az
esetleges nem szinkronba lévő fogaskerekek miatti, átmeneti,
bovdenhosszigényt.
A MŰKÖDTETŐ LÁNC VÁLTÓBAN LÉVŐ VÉGE HA BELESZAKAD VÁLTÓBA, akkor
leginkább csak türelem és sok-sok fohász segít.
Régi Shimano váltóim is vannak, de azok javításával nem dicsekedhetek.
joe-
.................................................
>
>
>
> ----- Eredeti üzenet ----- From: gyapo
> Sent: Monday, June 20, 2016 4:40 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: [elektro-etc] agyváltó
>
> Vettem egy biciklit agyváltóval, jól működik, minden OK.
> Csak arra lennék kíváncsi, hogyan kell beállítani a váltót-bowdent.
> Van a végén egy bütyök, amibe a bowden megy, amásik végébe pedig a
> váltóból kijövő kis láncot megy, amit addig kell betolni, amíg éppen
> meg nem feszül. Elvileg innentől a váltókar pont annyit húz az egyes
> sebességekhez, amennyit kell. Láncváltónál ezt lehet látni, hogy jó
> helyre húzza-e, de itt nem.
> Hogyan tudnám megállapítani a pontos helyet?
> Pl. elkezdem húzni a bowdent, amíg vált, majd tovább amíg megint vált,
> és a két váltási pont között középen a legjobb? Kár lenne úgy hajtani,
> hogy éppen bekap a fogaskerék és a szélét elkoptatja, pedig ha középen
> lenne sokkal tovább bírná. Vagy esetleg becuppan középre a fogaskerék?
> Mivel minden kerék kiszedésnél vagy láncfeszesség állításnál bontani
> kell vagy elállítódik, gondolnia kellett erre a gyártónak, vagyis
> kisebb ide-oda állítódástól nem kellene tönkremennie. A kerékpáros
> könyvben sem olvastam erről, hogy jobban oda kellene figyelni.
>
> Üdv.: gyapo
>
>
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2016.0.7640 / Vírus adatbázis: 4604/12456 - Kiadás dátuma:
> 2016.06.20.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list