[elektro-etc] TPMS téli-nyári
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Jun 2 16:14:21 CEST 2016
Persze vállalható kockázat.
Én arra reagáltam, hogy " tisztességes gyártó", ami alatt
a megoldás műszaki korrektségére gondoltam.
A 99.9%-odban azért nem vagyok ennyire biztos.
Nekem pl. meglehetősen egyformán szokott csökkenni a guminyomás.
Persze a defekttől eltekintve.
Gyakorlatilag szerintem is elég lehet ABS jelből kalkulálni, de nem
végeztem konkrét méréseket ez ügyben.
Olvastam már olyat is, hogy néhány tized bar eltérésre is rosszul
viselkedhet már az autó.
Ezt ugyan nem tartom valószínűnek, de erre sincs megbízható információm.
Ha ennyire hegyezzük a dolgot, akkor az utakat is naponta többször
kellene tisztítani, hogy mindegyik kerék alatt
azonos állapotú legyen. :-)
Ha mégis igaz, akkor az ABS-es nem jó megoldás, mert ilyen kis
különbséget biztonsággal nem lehet kimutatni vele.
Viszont azt túlzásnak tartom, hogy a szelepbe épített jeladó ilyen drága
legyen.
Ismerve a mai chipgyártás költségeit, egy ilyen szelep nem kerülhetne
többe 1-2 ezer Ft-nál.
Az pedig a gumi árakhoz képest már nem elviselhetetlen.
Nem tudom mi volt az indoka ennek az előírásnak, de nem hinném, hogy
annyi baleset származott ilyen okból, vagy annyival
több gumi kopott a nem megfelelő nyomás miatt, hogy ezt indokolt volt
bevezetni.
Ennél fontosabb dolgokkal kellene inkább foglalkozniuk.
István
2016.06.02. 8:28 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>>> Kapják be különben, tisztességes gyártó az ABS fordulatjeléből dolgozik,
>> nem kell szenzor.
>> Ez a parasztvakítás kategóriája.
>> Ha egyformán puhák a gumik, akkor mit fog jelezni?
>> Ha megvan a nyomás, de az egyik oldal jobban terhelt, akkor mit fog jelezni?
>>
>> István
> Ez a kockázat vállalható, nem nevezném parasztvakításnak. 99.9% a valószínűsége, hogy egyszerre egy kerék fog leereszteni.
> KI
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list