[elektro-etc] Friss gumitesztek
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Feb 29 05:43:19 CET 2016
Edvard egy alapos meressorozatot adott ami osszehasonlíthatova teszi a
gumikat. amikor szamon keri valaki az egy centit ha a teli gumi jobb akkor
erdemes figyelembe venni a meres soran teligumik altal produkalt meteres
eltereseket is - ez ugy perspektivaba helyezi az "elvileg jobb mert ra van
irva hogy teli" ervet .
a normal hasznalat eseten es a mai magyar klimaviszonyok kozott nem
szerepeltek jobban a teligumik meg a nyarinal sem a legtobb esetben -
negyevszakosrol nem is beszelve.
a fellocsolt mugyantas tesztet nem tartom egy jo peldanak , mert rosszul
modellezi a korulmenyeket - attol mert ugy nez ki , nem vetheto ossze
eredményesen a jeges , havas uttal .
bye
dexter
2016. február 28. 12:58 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:
> adatok ?
>
> ez mar regen hitvita..
>
>
>
>
> 2016.02.28. 12:39 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>
>> Biztos figyelmetlen vagyok, de nem látom az állításodat alátámasztó
>> adatokat, mérési eredményeket.
>>
>>
>> Ed
>>
>> Sent from an electronic newspad
>>
>> On February 28, 2016 9:46:52 AM GMT+01:00, "Benedek I." <
>> renyta at t-online.hu> wrote:
>>
>>> Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
>>> érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is,
>>> valamint
>>> több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó, a
>>> "nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen,
>>> de nem
>>> biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság,
>>> csupán
>>> marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
>>>
>>> ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak,
>>> akármibe is
>>> kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge
>>> vagyok, egy
>>> őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
>>>
>>> bi
>>>
>>> Kaczmarek Edvárd wrote:
>>>
>>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>>>>>
>>>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>>>> > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>>>
>>>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>>>> körülmények között.
>>>>
>>>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>>>> talajhő mellett végzett mérések:
>>>>
>>>> Száraz aszfalton:
>>>>
>>>>
>>> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
>>>
>>>> Nedves aszfalton:
>>>>
>>>> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>>
>>>>
>>>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>>>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>>>
>>>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>>>>
>>>>
>>> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>>>
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list