[elektro-etc] Friss gumitesztek

Benedek I. renyta at t-online.hu
Sat Feb 27 18:36:26 CET 2016



Acs Gabor wrote:
> Igaz amit mondasz, de ez azért igaz lehetne minden más védelmi
> szerkezetre, amit már ember feltalált. Kezdve ott, hogy a téli gumik
> között is van több méter fékút eltérés, folytatva ESP, akárhány
> légzsák stb. csodákon keresztül.

Nyilván nem maximalistának kell lenni, hanem törekedni a lehetőségek 
szerinti biztonságra (technikai feltételek és tudás+gyakorlat).
>
> Javítani lehet az esélyeket, de az 1cm eltérés elhanyagolható.

Persze, hogy 1 cm elhanyagolható, de csak, ha nem éred el, vagy, ha már 
bőven túl vagy rajta.:)
Lehet, hogy nem megy át, de azt forszírozom, hogy centiken is sok múlik. 
Hiába kurva jók a reflexeid, profi sofőr vagy, a műszaki állapot is 
tökéletes, de talán éppen a téli gumi hiánya hozza be a mínusz 1 centit.

>Pl. lehet, hogy egy szuper összkerekes Audi nagyságrenddel jobb téli
> utakon, mint egy Suzuki téligumival, akkor a Suzukisok tegyék le az
> autót, amíg nem tudnak Audit venni?

Maximalizmus, vagy józan mérlegelés? Ha alapból szarabb (márka) az autóm, 
akkor annál indokoltabb
 a magasabb biztonsági faktor megteremtése pl. téli gumikkal és nyílván a 
vezetési mód sem közömbös.
>
> Csak azt mondom, hogy a körültekintő vezetés, illetve rossz utakon nem
> vezetés szerintem sokkal többet számít.

A nem vezetés mindenképpen a legnyerőbb.:) A körültekintő vezetés már 
relatív dolog, mert váratlan helyzeteket nem mindig tudsz kikerülni, de 
akkor jön a fizika (pl. tapadás), ami nem csak fékezésnél játszik, 
kormánymozdulatoknál is! Vagy csak simán elmész egy kamion mellett és nem 
ránt le a légörvény, vagy a szél az útról.
A téli gumi pedig nem feltétlenül a síkos utakon előnyös (sőt, jeges úton 
tök mindegy), hanem általában hidegben. Amikor mínuszban a nyári gumi 
annyira felkeményedik, hogy nagyságrenddel csökken a tapadási képessége.

bi
>
> Gábor
>
> 2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
>> Nem itt a lényeg! A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható
>> szituációk vannak, hanem olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók
>> előre és kizárólag a fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn,
>> vagy emelkedőn közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület,
>> váratlanul eléd vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző
>> jármű, de még egy gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben
>> sokszor számít akár  1 cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási
>> paramétereken! Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is
>> nulla hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:) Mert
>> megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
>> forgalomban. bi
>>
>>
>> Acs Gabor wrote:
>>> Itt a lényeg.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2016.02.26. 23:10 keltezéssel, Szondi írta:
>>>>
>>>> Azért valljuk be, hogy ha 1 cm-en múlik valami gebasz, az nagyon
>>>> gáz. Az 1-2 m-es fékútnövekedésnek is illik beleférnie, igaz ha
>>>> számít rá az ember. Persze, ha a határon autózik az polgár, bízva a
>>>> technikában, meg a fizikában, akkor áll a zászló, hogy belefut a
>>>> hülyeségbe. Nemegyszer látni a következményeket, amikor egymás
>>>> seggében csapatják a pályán, 150-el. Egy aprócska hiba és rögtön
>>>> képződik pár tonna fémhulladék. Rosszabb esetben a fekete zsák is
>>>> előkerül. És szinte biztos, hogy nem a gumi az ok.
>>>>
>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus 



More information about the Elektro-etc mailing list