[elektro-etc] Tanárok

lista mail jappofan at gmail.com
Wed Feb 10 09:22:25 CET 2016


A másra nem jó tiltakozót nevezed szakembernek?

Szakember az akinek megvan képesítése.

Bárki akinek van mérnöki diplomája >> tervezhet, irányíthat.
...és bárki mondhatja, hogy az egy szar amit csinált.

Ettől még nem biztos, hogy tényleg szar is.
Csak másként oldotta meg, mint a kritizáló.

Mitöbb a kritika gyakran kölcsönös.
Holott mindkét megoldás JÓ csak MÁS.

Elég csak az elektro listán zajló mérnöki megoldásokra gondolni.
Vagy amikor a mérnöki melót szidják a műhelyben :-)
...és fordítva a műhelyt az irodában.


Miért lenne más a helyzet a közoktatásban?

Attól, hogy az egyik szakinak nem tetszik amit a másik alkot az még nem
biztos, hogy rossz is!

Csak az oktatásból politikát szokás csinálni.
A műhely kontra mérnöki irodából meg nem.

Azaz a közoktatás esetén is igazából vihar zajlik a biliben.
Mert itt lehet sajtó ügyet, politikai szelet kavarni...

Ezzel szemben mikor olvasod asajtóban, hogy a
a hozzá nem értő dilettáns Audi vezérkar terrorizálja a mérnököket
mert kötelező tervezési  metódust ír elő, amitől nem lehet eltérni!!!
Pedig a mérnöknek lennének kreatív ötletei :-)
Mivel minden lakatrész egyedi különleges esetre szabott tervezést kívánna...

Ha a mérnöki munkában ez nem gond.
Akkor a tanáriban miért az?!

Nincs elvi különbség !
A cég/állam elvárásai szerint kell dolgozni...

Ennyi.




















2016. február 10. 7:07 Kaczmarek Edvárd írta, <edk-elektro at babakezek.hu>:

> A másranemjó pártkatonákat nevezed SZAKEMBERnek?
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On February 9, 2016 11:21:49 PM CET, lista mail <jappofan at gmail.com>
> wrote:
> >Nos az ÁLLAM az adott módszertant támogatja.
> >...és mivel az állam fizeti, ehhez minden joga megvan!
> >
> >
> >Aki más módszertant  szeretne nyithat iskolát.
> >Még fejpénzt is kap az államtól az átvállalt ALAP feladatért.
> >PLUSZ a saját módszertanát is használhatja.
> >Ehhez szedhet tandíjat, alapítványi pénzt, stb
> >
> >Nem kell kutyulni a dolgokat.
> >És azt sem kel állítani, hogy "ilyet nem lehet", mert lehet, példák
> >százai
> >vannak rá,
> >
> >Azt nem lehet (nem érdemes), hogy az egységes állami/köz oktatást
> >ezerfelé
> >cincáljuk.
> >Ezt a csudálatos nyugaton sem lehet!
> >
> >Lehet rámutatni, hogy nem jó az állami módszertan és másikat bevezetni.
> >Csakhátugye a mostanit is SZAKEMBEREK rakták össze...
> >
> >Így adódik a kérdés, hogy ki a hülye?!
> >Az szakmai kör aki összerakta vagy az aki lázad ellene?
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >2016. február 9. 21:39 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> >
> >> És a tankönyv meghatároz egy módszertant is egyben. Pl. egy Waldorf
> >> jellegű intézményben (de teljesen mást is lehetne mondani akár
> >személyekre,
> >> személyiségekre lebontva)teljesen más elvek mentén tanítanak, mint
> >> "hagyományos", poroszosabb esetben. Teljesen más felépítésű tananyag
> >> szükségeltetik hozzá - persze mindkettőben benne van a szorzótábla
> >> ugyanolyan eredménnyel, csak éppen más a megközelítés módja....
> >>
> >> Atila
> >>
> >> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta:
> >> >Nem jól tudod.
> >> >A módszer sem szabad. Órára lebontva megvan az anyag.
> >> >Igen komoly büntetés terhe mellett tilos eltérni tőle, bárhogy is
> >alakul
> >> az
> >> >osztály szintje.
> >> >És mindenki beleszól, a tanárok egymásról írnak véleményt.
> >> >
> >> >2016. február 9. 21:06 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
> >> >
> >> >> Tudtommal a módszer  SZABAD!!!
> >> >> Csak a tananyag és könyv egységes.
> >> >>
> >> >> Valójában a kutya sem szól bele a tanítás módjába...
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >> 2016. február 9. 20:10 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> >> >>
> >> >> >
> >> >> > > Azt állítod. hogy a matek, fizika, kémia, boiológia, magyar,
> >stb.
> >> >> > alapjai nem
> >> >> > > ugyanazok?!
> >> >> > > Hanem tankönyvtől függően függően változnak >> ez lássuk be
> >> hülyeség.
> >> >> > > Vagy azt, hogy a tanártól is függnek, ne már ...
> >> >> >
> >> >> > A szorzótáblát és az olvasást (hogy a két legeslegeslegalapabb
> >tárgyat
> >> >> > nézzük) százféleképpen lehet tanítani, a végeredmény mégis ugyan
> >az
> >> >> lehet..
> >> >> > Most ebből a Viktor választott egyet. Miből gondolod, hogy
> >sikerült
> >> >> minden
> >> >> > diáknak és minden tanárnak az egyetlen, legjobb módszert
> >kiválasztani?
> >> >> > KI
> >> >> >
> >> >> >
> >> >>
> >> >
> >>
> >>
>


More information about the Elektro-etc mailing list