[elektro-etc] Kémény

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Feb 2 14:54:56 CET 2016


Nekünk anno a szerelést végző gázos vállalta az ügyintézést 40 ezerért
a cirko beüzemeléséhez, hogy csókosan kiküldje a Gázművektől a
megfelelő szakembert ellenőrizni, hogy ne három hónapig tartson az
üzembehelyezés, hanem két hétig. Mit ád a jóisten, hát nem pont ő maga
volt a szakembró, akit a gázmű kiküldött ellenőrizni, hogy a szerelést
végző szaki jól végezte-e a munkáját?

Abba bele sem merek gondolni, hogy ha nem ő csinálja, hanem valaki
más, vajon sikerült volna-e azóta (2006) elintézni az üzembehelyezést,
ill. hányszor kellett volna átépíttetni, mert így rossz, vagy úgy nem
jó, vagy amannak a szabványnak nem felel meg... :-(

Best regards,
Andy

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2016. február 2. 14:06):
> Ez csak egy álomvilágban lenne igaz.
>
> Most láttam saját szememmel a nyáron, hogy hogyan nyúlta le a vállalkozó
> szellemű nőket az iparos százezrekkel, csak mert rábízták az ügyintézést.
> Nekem a kéményes szaki annak idején valami 400+ ezres ajánlatot adott, végül
> megcsináltam magam, még egy százasba sem került.
> Vagy az a használatbavételi procedúra, amikor a főkétüsz kiírt nekem egy kb.
> 300 ezres kéményellenőrzést, aztán addig vertem a nyálam, hogy megúsztam
> ingyen.
>
> De tudjál róla, hogy teljes ellentmondásban vagy most magaddal az önállóság,
> saját kezembe veszem az ügyem, ismerjek minden törvényt hozzáállás, és
> eközött, amit leírtál.
>
> Itt volt az építkezésem, az építész egyszerűen nem volt hajlandó intézni a
> dolgokat, akkor vettem saját kézbe. Hívtam másik statikust például, aki
> azzal kezdte, mekkora hülye az előző. De így van minden téren, egyik orvos
> ellent mond a másiknak, a hatóság azt se tudja, hogyan értse a törvényt,
> amit a másik hozott, és így tovább. De úgyis pontosan tudod.
>
> Sajnos nálunk a maszek orvostól a szerelőn át az ügyvédig mindenki abban a
> legjobb szakember, hogy minél több pénze legyen. Maga az ügy az huszadrangú
> kérdés.
>
>
> Gábor
>
> 2016.02.02. 13:51 keltezéssel, lista mail írta:
>>
>> Soha nem növelte egyszer sem az árat, az hogy a "szaki" intézte az
>> ügyeimet.
>>
>> Ahogy a villany vagy víz/csatorna ügyekben sem.
>> Sem autó átíráskor, sem műszaki vizsgakor... nem bajlódok magam a
>> dologgal.
>> Sőt biztosítási ügyekben sem pl.
>>
>> Az ügyintézés is része a szaki feladatainak ezekben a témákban, benne van
>> a
>> vállalási árban.
>> (egyébként akkor sem lesz olcsóbb, ha nem kéred a szolgáltatás ezen
>> részét,
>> sőt)
>>
>> Mert ez egy SZOLGÁLTATÁS az ezekkel foglalkozó szakik részéről, amivel én
>> szoktam is élni.
>> ..és csak csodálkozom azokon akik, azt hiszik, hogy ők rutin és ismeret
>> nélkül olcsóbban/jobban megoldják.
>>
>> Avagy tudni kell, hogy mely ügyek vannak úgy kitalálva, hogy azt nem az
>> érintett maga szokta barkácsolni.
>>
>> ----------
>>
>> Szerintem kár szidni a bürökráciát ez ügyben.
>> Tapasztalják, hogy az ügyek zömét úgyis a rutinos, felkészülten ügyet
>> intéző szakik intézik náluk.
>> Akik tudják mi-merre-hányméter, nem kell külön ellenőrizni, hogy jó-e amit
>> akarnak, stb.
>>
>> Ezeket, fogadják a munkaidő nagy részében.
>> Legszívesebben szóba sem állnának az egyéni próbálkozókkal.
>> (jobb is lenne tán)
>>
>> Azonban mivel vannak egyéni ügyintézők, hát kell valamennyi ügyfélfogadási
>> idő, amikor bárki beeshet.
>>
>> pl. napelem terv+engedély ügyben sem jut eszembe a DÉMASZ-al bajlódni.
>> Pedig az is intézhető egyéniben is...
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> 2016. február 2. 10:28 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Ismét csak minősítgetéssel lehet bármihez is hozzászólni.
>>>
>>> Tudod mit? Az ilyen vélemények miatt működik olyan kiválóan ez a nagy
>>> büdös lehúzós kártyavár.
>>> Pont te szoktál az önállóság, öntudatosság mellett, dolgozgatás
>>> balfaszkodás ellen felszólalni. Ez a rendszer, hogy kihívsz egy tervezőt,
>>> vagy kéményest, rögtön fél milkáról indul a számláló, pont az ilyen
>>> nagymenő, lusta hozzáállásnak köszönhető. Kéz kezet mos, mindenki jól
>>> jár,
>>> a Főkétüsz bunkósága a tervezők és a szakik megélhetésének kulcsa. Ezt
>>> csak
>>> megágyazza, hogy ha a Katasztrófavédelem, meg az Önkormányzat olyan
>>> emberekkel van feltöltve, akiknek elemi szinten sincsenek fogalmaik a
>>> kéményekről.
>>>
>>> Nem ügyfélszolgálati időben intézik. smiley. Hát ez tényleg kurvára
>>> vicces, hogy nekik van hátsó bejárat, és aki nem akar ezeknek tejelni, az
>>> a
>>> balek, és csak szopjon, megérdemli. Csodálatos.
>>>
>>> Ha az ilyen rendszerekkel elégedett vagy, és jól szórakozol azokon, akik
>>> rendesen intéznék az ügyeiket, és jó sok van ilyen gondolkodásúból a mi
>>> országunkban, értem is, miért így mennek a dolgok.
>>>
>>> Ja, persze, tudom, ha beállunk szépen vigyorogva ezeknek a seggarcoknak
>>> tolni a szekerét, azzal a saját nyugalmunkat, békességünket, egyszóval
>>> jólétünket biztosítjuk, halleluja!
>>>
>>> Részemről csak egy újabb strigula a listán, hogy el ne felejtsem, miért
>>> kell a lehető legmesszebb menekülni ebből a büdös, rohadó posványból.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2016.02.02. 10:14 keltezéssel, lista mail írta:
>>>
>>>> Ahogy az imént PI rámutatott...
>>>>
>>>> Nem a "lakosság"-nak kéne oda bemászkálni, hanem a bejáratott szakinak.
>>>>
>>>> A kémény ügyeket két szaki intézi
>>>> - a kéményépítő-javító cég embere
>>>> - a tervező
>>>>
>>>> Még emberrel nem találkoztam, aki maga intézte volna, mert minek?!
>>>> Önkínzásnak...?
>>>>
>>>> A szakik viszont nem ügyfélszolgálati időben intézik :-)
>>>>
>>>> Az ügyfélszolgálat az önkínzó balekoknak van.
>>>>
>>>>
>>>> 2016. február 2. 9:46 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>>>>
>>>> Nálunk is az van, hogy naponta d.e. és d.u. 1-1 órát "tart nyitva" a
>>>>>
>>>>> HR, pedig ott vannak hatan-nyolcan egyfolytában. Olyankor is csak az
>>>>> egyikük ül ki a bejárat melletti asztalhoz, és akkor neki csak az a
>>>>> dolga, hogy fogadja a dolgozókat.
>>>>>
>>>>> Nem annyira jó ám, ha az embert percenként rángatják ki a dolgából,
>>>>> amit csinál éppen. Ugyanakkor a heti 5 óra egy kétmilliós városhoz...
>>>>> Enyhén szólva röhejesnek tartom, bár csak érzésre, mivel konkrét infóm
>>>>> nincs róla, hogy hányan próbálnának ügyintézni. Abból kiindulva, hogy
>>>>> annak idején a lakásfelújításkor nekünk mit kellett a kéményészek után
>>>>> szaladgálni, és hogy úgy sikerült két hét alatt három vizitből
>>>>> megúszni, hogy volt ott egy jó ismerős, aki beajánlott a megfelelő
>>>>> embernek, nem gondolom, hogy a heti 5 óra ne lenne csúcsra járatva, és
>>>>> ne kellene bőven több.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta (2016. február 2. 9:07):
>>>>>
>>>>>> Ráadásul: heti 5 órát dolgoznak az ügyfélszolgálatosok? Biztosan nem.
>>>>>> Gondolom van más dolguk egyébként, csak "mellékes" tevékenység az
>>>>>> ügyfélszolgálat. Tehát ott vannak napi 8 órát.
>>>>>> Ha így van, miért nem lehet folyamatosan nyitva? Ha becsenget valaki,
>>>>>> odajön egy lány és ha végzett, megy vissza a dolgára.
>>>>>> Ki
>>>>>> 2016. febr. 1. du. 4:55 ezt írta ("Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>):
>>>>>>
>>>>>> A kétmilliós városban?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2016.02.01. 16:39 keltezéssel, lista mail írta:
>>>>>>>
>>>>>>> Az ügyfelek számát tekintve elég.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2016. február 1. 15:08 Jozsef Valkai írta, <vjozsef at valkai.net>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> HEheheheee, ezen a nyitvatartason jot rohogtem. :D
>>>>>>>>
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>> Valkai Jozsef
>>>>>>>>> +36 70 36 28 147
>>>>>>>>> vjozsef at valkai.net
>>>>>>>>> lat: +47.30.43.94
>>>>>>>>> lon: +19.9.9.39
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2016. február 1. 14:56 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Felhívom a figyelmet a Főkétüsz ügyfélszolgálat weboldalra. Minden
>>>>>>>>>
>>>>>>>> létező
>>>>>>
>>>>>> kirendeltségnek egy közös telefonszáma van, azt felhívod, nyomkodod a
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> menüpontokat, ha szerencséd van, találsz olyat, amit humanoid vesz
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> fel.
>>>>>>
>>>>>> Az
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> azt mondja, kapcsolja a kirendeltséget, ott párat csörög a telefon,
>>>>>>>>> nem
>>>>>>
>>>>>> veszik fel, és bont a vonal.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ez pedig az ügyfélfogadási rend:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> *Kirendeltségek félfogadási rendje:*
>>>>>>>>>> Hétfő: 14.00-15.00
>>>>>>>>>> Kedd: 7.00-9.00
>>>>>>>>>> Csütörtök: 7.00-9.00
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> http://kemenysepro.hu/szolgaltatasok/ugyfelkapcsolat/kirendeltsegek/
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Kafka összetenné a két kezét egy ilyen témáért, ami nálunk
>>>>>>>>>> teljesen
>>>>>>>>>> mindennapos.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Tudom, tudom, nem illik problémákról írni, mert akkor rögtön
>>>>>>>>>> búvalbaszott
>>>>>>>>>> pesszimista szerencsétlen vagy. Így azt nem írom, hogy ez jó-e
>>>>>>>>>> így,
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> vagy
>>>>>>
>>>>>> rossz, mindenki el tudja dönteni maga.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2016.02.01. 14:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Irj egy levelet nekik termeszetesen tertivevennyel hogy
>>>>>>>>>> gazdagitsuk
>>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> postat es talan valaszolnak 30 napon belul. Na az lesz hivatalos
>>>>>>>>>>> allasfoglalas.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Az ilyen "nem tudom" tipusu telefonbeszelgetesek alt. azt
>>>>>>>>>>> jelentik
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> hogy
>>>>>>
>>>>>> "hagyja ma, szarok bele".
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list