[elektro-etc] asztaqrva

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 6 15:01:03 CEST 2016


hobilobi at gmail.com wrote:

>>> https://youtu.be/d6wPpvACQIg

> Kihasználja, hogy az autók között a levegő se áll egy helyben.

Hááát, azért elég sokat repült olyan helyen, ahol már az autók nemigen húzzák a 
levegőt. Szóval ez a galamb tényleg tudhat 100-zal repülni. Méghozzá 
meglehetősen tartósan. Az emberek zöme a saját futási képessége (sebesség) 
szerint se biztos, hogy tud enny ideig, ameddig a videó tartott, futni.

Engem az energetikai dolgok érdekelnének, persze nincs semmi különös, csak úgy. 
Szóval ez a madárka mekkora teljesítményt fejthet ki ilyen repülés során? 
Mekkora tárolókapaca van erre, mennyi időre lenne elég? Mert igaz, hogy jó 
áramvonalas, de elég kis méretű, emiatt a légellenállás szempontjából lényeges 
dolog, a felülete relatíve nagy.

Az ember rosszabbul van ellátva energiával. A biciklivel kb optimalizálni lehet 
a teljesímény illesztését, de olyan biciklisről nem hallottam még, aki 
akármilyen elrendezésben akárcsak rövid ideig is képes lenne vizszintes úton 
100-zal tekerni, fekvőbringával sem. Pedig az embernek a felület-térfogataránya 
jóval kedvezőbb (a kifejthető teljesítmény térfogat-arányos), és akár 
áramvonal-elemeket is felszerelhet a bicóra.

El tudom képzelni, ha bármilyen nagyobb testű vadállatnál lehetne ilyen 
teljesítmény-illesztőt alkalmazni, szinte mind bőven száz felett teljesítene a 
vizilótól az elefánton, majmokon át az őzig, macskákig... Ezek a dolgok mindig 
elgondolkodtatnak, hogy tényleg a földről származik-e az ember. :-) Feltűnően 
fejlettebb az agya, és feltűnően satnyább fizikailag.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list