[elektro-etc] asztaqrva
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 6 15:01:03 CEST 2016
hobilobi at gmail.com wrote:
>>> https://youtu.be/d6wPpvACQIg
> Kihasználja, hogy az autók között a levegő se áll egy helyben.
Hááát, azért elég sokat repült olyan helyen, ahol már az autók nemigen húzzák a
levegőt. Szóval ez a galamb tényleg tudhat 100-zal repülni. Méghozzá
meglehetősen tartósan. Az emberek zöme a saját futási képessége (sebesség)
szerint se biztos, hogy tud enny ideig, ameddig a videó tartott, futni.
Engem az energetikai dolgok érdekelnének, persze nincs semmi különös, csak úgy.
Szóval ez a madárka mekkora teljesítményt fejthet ki ilyen repülés során?
Mekkora tárolókapaca van erre, mennyi időre lenne elég? Mert igaz, hogy jó
áramvonalas, de elég kis méretű, emiatt a légellenállás szempontjából lényeges
dolog, a felülete relatíve nagy.
Az ember rosszabbul van ellátva energiával. A biciklivel kb optimalizálni lehet
a teljesímény illesztését, de olyan biciklisről nem hallottam még, aki
akármilyen elrendezésben akárcsak rövid ideig is képes lenne vizszintes úton
100-zal tekerni, fekvőbringával sem. Pedig az embernek a felület-térfogataránya
jóval kedvezőbb (a kifejthető teljesítmény térfogat-arányos), és akár
áramvonal-elemeket is felszerelhet a bicóra.
El tudom képzelni, ha bármilyen nagyobb testű vadállatnál lehetne ilyen
teljesítmény-illesztőt alkalmazni, szinte mind bőven száz felett teljesítene a
vizilótól az elefánton, majmokon át az őzig, macskákig... Ezek a dolgok mindig
elgondolkodtatnak, hogy tényleg a földről származik-e az ember. :-) Feltűnően
fejlettebb az agya, és feltűnően satnyább fizikailag.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list